בתקרית שהפכה לוויראלית, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צולם כשהוא נפרד מקבוצת צוותי שגרירות ארה"ב ובני משפחותיהם, רגע לפני שעזב את פינלנד ביום שישי (ה-14 ביולי) כשסיים את שליחותו באירופה.

בדרכו לשדה בתעופה בהלסינקי, ביידן רכן לכיוונה של ילדה קטנה ונצמד לפניה תוך שהוא כביכול "זולל" את כתפה רגע לפני שרחרח אותה - בעוד שהפעוטה נראית מתרחקת ממנו. כך או כך, התקרית הייתה מוזרה, וכרגיל, בקלחת הזדונית שהיא הפוליטיקה של ארה"ב, התיעוד הוביל למהומה ודעות משני הצדדים. צפו:

התיעוד של נשיא ארה"ב שהסעיר את הרשתות החברתיות (צילום :מתוך טיקטוק)

מתנגדיו של הנשיא בן ה-80 - כולל הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לא בזבזו זמן והסתערו על ההזדמנות. בינתיים בטוויטר, גולש אחד כתב: "ההורים שלי היו עושים לי את זה על הכתף, זה כאילו שהם 'אוכלים אותך'. אבל זה קצת מוזר לעשות את זה לילדים של אחרים". שני הגיב: "אני פשוט בהלם מכך שיותר מדי אנשים לא מבינים שמדובר בהטרדה לכל דבר".

ג'ו ביידן  (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

בנוסף, נראה שאימה של הפעוטה הספיקה לצלם את המקרה בטלפון הנייד שלה, מה שגרם לגולש נוסף לכתוב: "אני מקווה שהאם שמה לב למקרה לפחות אחר כך, דרך מה שצילמה במכשיר הנייד שלה. מטריד". אדם אחד כתב: "אם לכולכם היה אכפת מ-40 אישומי הטרדות מיניות נגד טראמפ, מן הראוי שיהיה לכם גם מה להגיד על המקרה הזה".