מכירים את זה שאתם הולכים לסופר כשאתם מתים מרעב, ואז שוכחים שבאתם עם רשימה מוכנה מהבית, קונים מכל הבא ליד (ולפה) ומתפלאים שהחשבון יצא פי 3 ממה שתכננתם? ד"ר אומה נאידו, תזונאית ומחברת הספר "This Is Your Brain on Food", אמרה לרשת הטלוויזיה האמריקאית CNBC שהיא לא הולכת לקניות בסופר אם היא מרגישה רעבה, והסבירה כי אנשים שקונים מצרכים בתחושת שובע נוטים לעשות בחירות בריאות ומזינות יותר, ולא מתפתים לקניית חטיפים לא בריאים.

מוציאים את הביצים מהקרטון? זו הטעות שאתם עושים
הסיכוי לדיכאון וחרדה בקרב בני נוער גדל בחופש הגדול: הסימנים שכל הורה חייב להכיר

ד"ר נאידו הכינה רשימת קניות שמכילה מוצרים שיזינו את המוח שלכם ויסייעו להגברת הריכוז בקרב כלל האוכלוסייה, מגדול עד קטן.

פירות יער 

ד"ר נאידו מקפידה לאכול לאורך כל השנה פירות יער מכל הצבעים והסוגים, טריים או קפואים, ללא תוספת חומרים משמרים או סוכר.

קטניות

קטניות כמו שעועית ועדשים הן מקורות בריאים וזולים לחומרים מזינים וויטמינים. הם גם קלים להכנה ויכולים להיות תוספת מושלמת לארוחה.

פירות וירקות בצבעים שונים

ירקות בצבעים, מכרוב לבן ועד פלפלים אדומים וצהובים, גרגיר הנחלים הירוק וחסה, עוזרים להגדיל את מגוון החומרים המזינים המועילים למוח. כנ"ל לגבי פירות כמו תפוחים, אננס, קיווי ופירות הדר שמגיעים במגוון צבעים. רק אל תגזימו עם פירות מתוקים כמו ענבים ומנגו.

שוקולד מריר

אפשר לקנות שוקולד מריר מסוג שאינו מכיל תוספת סוכר, וכך אכלתם משהו מתוק ללא סוכר וקיבלתם על הדרך נוגדי חמצון חיוניים.

חלבונים רזים

עופות רזים, פירות ים, ביצים ובשר בקר שניזון מעשב הם בחירה טובה כדי להבטיח שתקבלו שפע של חלבון וחומצות אמינו חיוניות שהמוח זקוק להן כדי לתפקד היטב.

אגוזים וזרעים 

אגוזים וזרעים מכילים אומגה 3 ושמנים בריאים המסייעים לחדד את המוח. הם מכילים גם ויטמינים ומינרלים חיוניים כגון סלניום. זרעים כמו פשתן וצ'יה הם גם אפשרויות אידיאליות. ד"ר נאידו ממליצה לאכול אותם כחטיף, כתוספת לסלט או מעל ירקות.

מזונות עתירי סיבים

מזונות עתירי סיבים ומזונות מותססים חשובים לבריאות המעי ויכולים לעזור לשמור על משקל גוף תקין ולהפחית את רמת הדלקת הכללית. בין המזונות העשירים בסיבים ניתן למצוא ארטישוק, פטל ואגסים. מזונות מותססים כמו יוגורט מועילים גם למוח ולמעיים, כי הם מקור טבעי לחיידקים פעילים בתרבית, שהוכחו כמפחיתי דלקת.

מוצרי חלב 

מוצרי חלב כמו יוגורט יעניקו לגופכם כמות נכונה של פרוביוטיקה. מוצרי חלב מבעלי חיים שניזונו מעשב יסייעו לפעילות המוח.

תבלינים

אחת הדרכים נטולות הקלוריות לשפר את הטעם בכל המזונות, ולה השפעה מועילה על המוח. תבלינים כמו כורכום, פלפל שחור, זעפרן, אורגנו ורוזמרין ישפרו את תפקודו של המוח, לדברי ד"ר נאידו.