מישל דה נוטרדמוס, אסטרולוג צרפתי ורופא ממוצא יהודי, חזה ככל הנראה את גל החום שמכה כיום ברוב מדינות אירופה. בספרו של האסטרולוג Les Proféties שפורסם לפני כמעט 500 שנה, נכתבו מספר תחזיות שהספיקו להתגשם מאז כולל המהפכה הצרפתית, עלייתו של אדולף היטלר והטלת פצצת אטום על יפן. 

בנוסף, לפני מספר חודשים דווח כי נוטרדמוס ניבא שהמלכה אליזבת' השנייה תלך לעולמה בשנת 2022 וכעת, נראה שאחת מהתחזיות שלו לשנת 2023 התגשמה - בין עוד כמה נבואות מטרידות. ברמז למזג האוויר הלוהט ועלייה בטמפרטורת הים, הוא כתב: "כמו השמש, הראש יצרוף את הים הזוהר, הדגים החיים של הים השחור ירתחו. כאשר רודוס וגנואה יהיו מורעבות למחצה, האנשים המקומיים יעמולו".

גל החום בלונדון (צילום: רויטרס)
גל החום בלונדון (צילום: רויטרס)

האי היווני רודוס הוא אחד מהמקומות המושפעים ביותר מגל החום הנוכחי, כשהטמפרטורות בו הגיעו ל-40 מעלות צלזיוס. שריפות שפרצו באי גרמו לקבוצת תיירים בריטית לנטוש את החופשה ולטוס בחזרה למדינתם. סאלי אורווין, שביקרה ברודוס יחד עם בניה המתבגרים, סיפרה ל-Daily Star: "החום גרם לנו לסחרחורות וכמעט לעילפון. איבדנו את התיאבון וממש סבלנו. לא אצא יותר לחופשות ביולי-אוגוסט. אולי רק בחודש מאי".

טמפרטורת השיא החמה ביותר שנרשמה עד כה הייתה 48.8 מעלות בסיציליה ב-2021. מומחים למזג האוויר וחזאים הזהירו כי שיא זה עלול להישבר בקרוב.