שמירה על הבריאות על ידי שימת לב לפעילות גופנית, איכות וכמות המזון ולאותות שגופנו משדר לנו - היא אחת מהסיבות החשובות ביותר לשמירה על בריאותנו בגיל 40 ומעלה. מומחים חשפו כי תשעת הדברים הללו יסייעו לכם להישאר בריאים יותר.

שמרו על בריאות המוח

התמקדו בתרגילים מנטליים שישמרו על מוחכם ערני ורענן. לימדו דברים חדשים, אפילו שפה חדשה, שמות רחובות בעיר מגוריכם או קראו ספרים שטרם קראתם.

כך תשמרו על המוח שלכם לאורך זמן (צילום: אינג'אימג')
כך תשמרו על המוח שלכם לאורך זמן (צילום: אינג'אימג')

ישיבה לא נכונה

הפסיקו לשבת בתנוחות שפוגעות בשלד שלכם, הסביר ניל אנאנד, פרופסור לאורתופדיה ומנהל פציעות בעמוד השדרה מלוס אנג'לס. אתם פוגעים לא רק בעמוד השדרה אלא גם בברכיים, בכתפיים ובעמוד השדרה הצווארי.

הימנעו מתרגילים בעצימות גבוהה על ההתחלה

לספורט יש חשיבות רבה בשנות ה-40, אך קיים סיכון ממשי לפציעה למי שמכניס תרגילים חדשים לתכנית האימונים שלו, כאלה שעלולות להביא לפציעות גופניות. לכן יש להקפיד על זהירות וליישם תרגילים בהדרגתיות ולא בעצימות גבוהה על ההתחלה.

אל תרימו משקולות כבדות מדי על ההתחלה (צילום: אינג'אימג')
אל תרימו משקולות כבדות מדי על ההתחלה (צילום: אינג'אימג')

עישון

למרות המידע הרחב על הסכנות שבעישון, מיליונים עדיין נוהגים בהרגל רע זה, ובמיוחד שרק לאחרונה מאות סוגים של סיגריות אלקטרוניות הצטרפו למדפי הסיגריות בחנויות. העישון לא פוגע רק בריאות, הוא מגיע אף לכליות, לשלפוחית השתן ולמערכת הסינון של הגוף - מה שעלול לגרום לכשלים בגוף בטווח הארוך.

אל תזלזלו בבדיקות לחץ הדם

לחץ דם גבוה עלול לפגוע בתפקודי הלב ויש לו השפעות חמורות ומתמשכות גם על הכליות שלנו. לחץ דם גבוה בלתי נשלט הוא בין הגורמים המובילים לאי ספיקת כליות בארה"ב.

אל תזלזלו בבדיקת לחץ דם (צילום: אינג אימג')
אל תזלזלו בבדיקת לחץ דם (צילום: אינג אימג')

השמנה

לדברי מומחים, השמנה היא בין גורמי הסיכון הקריטיים ביותר לחלות בסרטן. אולי תופתעו לגלות שמחקרים הראו כי עצם עודף המשקל - לא בהכרח השמנת יתר מאסיבית - גם מגביר את הסיכון ולכן כדאי לעקוב אחר המשקל ולהקפיד על תזונה בריאה בשנות ב-40 לחייכם.

ניטור טסטוסטרון

עבור רוב הגברים מעל גיל 45, כארבעה מתוך 10 סובלים מטסטוסטרון נמוך וישנה תשומת לב רבה סביב בעיית הטסטוסטרון כיום. האופן הטוב ביותר הוא לפעול באופן יזום ולהיבדק לעתים קרובות.

השמנה (צילום: אינגאימג')
השמנה (צילום: אינגאימג')

סרטן הערמונית

אחרי סרטן העור, סרטן הערמונית הוא הגורם השני בשכיחותו לסרטן בקרב גברים בארה"ב, ולכן אבחון מוקדם הוא חיוני כדי להימנע ממנו או לטפל בו בזמן.

להישאר ערים עד מאוחר

זה שיכולתם ללכת לישון בשעות מאוחרות בשנות ה-20 שלכם ולא חשתם תחושות אשם, לא אומר שכדאי לכם לעשות זאת בשנות ה-40. כל שעת שינה היא קריטית ככל שאנו מתבגרים. מחקרים רבים הראו כי מבוגרים שישנים פחות משבע שעות בלילה נוטים יותר לפתח מחלות לב, השמנת יתר, סוכרת ודיכאון.