אם לילד ממרילנד, ארה"ב, ששקלה 90 ק"ג בסוף שנת 2022, ירדה במשקל ושוקלת כעת 56 ק"ג בזכות שינוי בתזונה שלה שכלל פינוקים מתוקים, פחמימות וקלוריות.

קרוליין מבאוס ירדה 34 ק"ג תוך שבעה חודשים בלבד, וזאת למרות שאכלה מכל העולה על רוחה כולל חטיפים, גלידות, כריכים ועוגיות. עם זאת, היא הסבירה כי עגלת הקניות שלה לא הייתה רק מלאה במוצרים המעובדים הללו, אלא גם בירקות, בשר ודגנים מלאים דלי שומן וקלוריות.

מבאוס בתחילת התהליך כששקלה 90 ק''ג (צילום: מתוך טיקטוק)
מבאוס בתחילת התהליך כששקלה 90 ק''ג (צילום: מתוך טיקטוק)

בסדרה של סרטונים ששיתפה ברשתות החברתיות שזכו ללמעלה מ-3.2 מיליון צפיות, הכוללים תמונות של לפני ואחרי במשך שבעה חודשי דיאטה - מבאוס חשפה את האסטרטגיה המנצחת שלה: "צום לסירוגין" כתבה. "כך ירדתי 34 ק"ג", והוסיפה כי היא הקפידה על לוח זמנים של אכילה במשך שמונה שעות וצום במשך 16 שעות".

כיום, במשקל 56 ק''ג (צילום: מתוך טיקטוק)
כיום, במשקל 56 ק''ג (צילום: מתוך טיקטוק)

היא המשיכה והסבירה: "כך אני מצליחה להישאר בגירעון קלורי תוך שאני שותה הרבה מים, צורכת מזון דיאטטי ועשיר בחלבון רוב הזמן, ללא אוכל מטוגן וקינוחים עתירי סוכר. הצ'יפס שאני קונה אפוי והעוגות והעוגיות ללא סוכר. כך הצלחתי לרדת במשקל ולשמור עליו". גולשים רבים התפעלו מהשינוי שלה והגיבו לה: "את השראה להרבה מאוד אנשים. תודה על השיתוף". שני שאל: "את מתאמנת? או רק עושה דיאטה?", ומבאוס ענתה לו: "לא. ירדתי בזכות משטר האכילה שסיגלתי לעצמי".

למרות שתושבת מרילנד טענה כי דיאטת ה"צום לסירוגין" עזרה לה, מחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת קולורדו קבע כי הדיאטה אינה בריאה ואף עלולה לגרום לסוכרת מסוג 2.