לפני מספר ימים, נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית חשפה כי Curiosity - מעבדת החלל הניידת ששוגרה אל כוכב הלכת מאדים -  תיעדה תגלית יוצאת דופן שהצליחה למשוך את תשומת ליבם של האסטרונומים. לדבריהם, מדובר במכתש על כוכב הלכת שנראה כי נוצר כתוצאה מהתרסקות של חללית חייזרית.

לפי הצילום, המומחים טענו כי "לא ניתן לקבוע באופן מוחלט אם מדובר במכתש שנוצר מהתרסקות חללית שהגיעה מחוץ לכדור הארץ או מפיצוץ יבשתי". מה שנראה כמו קוצים וגבשושיות, תועד על ידי ה-Curiosity Rover של נאס"א בזמן שחקר מכתש באורך של כ-154 קילומטרים על הכוכב האדום בחודש אפריל.

התיעוד מהרובר של נאס''א, ד''ר נטלי קרבול: ''הסלע המוזר ביותר'' שראתה בכל 20 שנות החקר על מאדים (צילום: נאס''א)
התיעוד מהרובר של נאס''א, ד''ר נטלי קרבול: ''הסלע המוזר ביותר'' שראתה בכל 20 שנות החקר על מאדים (צילום: נאס''א)

האסטרוביולוגית של סוכנות החלל, ד"ר נטלי קרבול, תיארה את הממצא כ"הסלע המוזר ביותר" שראתה בכל 20 שנות החקר על מאדים. כעת, מחקר חדש הסיק כי התצורות הללו עשויות להיות "קוצי חול" כמו אלה שנוצרים על פני כדור הארץ במהלך רעידות אדמה עוצמתיות.

אחד ממחברי המחקר, פרופסור ריצ'רד ארמסטרונג מאוניברסיטת אסטון, טען כי אין סבירות שהסימנים המשונים נגרמו כתוצאה מעצמים מעשה ידי אדם שהתרסקו או נעלמו על מאדים. עוד הוסיף הפרופ': "אפשר רק לשער שהתופעה נגרמה על ידי מקורות שהגיעו מחוץ לכדור הארץ".