אוגוסט מתקרב, וזה אומר שהקייטנות עומדות להסתיים. הילדים נשארים בבית, ללא הגנה בעולם הפרוע של האינטרנט. העולם המקוון הוא מקום נהדר עבור ילדים ללמוד, לשחק ולהתחבר עם חברים. עם זאת, הוא גם יכול להיות מקום מסוכן.

ילדים עלולים להיחשף לתכנים לא הולמים, לפגוע בעצמם או להיפגע על ידי אחרים. על מנת להגן על ילדכם מפעילות שלילית באינטרנט, חשוב לדבר איתם על הסכנות ולהסביר להם כיצד לגלוש באופן בטוח. המומחים של HP עם כל הטיפים.

כך תשמרו על הילדים מהסכנות ברשת (צילום: אינג'אימג')
כך תשמרו על הילדים מהסכנות ברשת (צילום: אינג'אימג')

1. למדו את הילדים להגדיר סיסמאות חזקות 

ישנן סיסמאות שקל מאוד לפצח, וזאת למרות ההגנות החזקות שיש באתרים, אפליקציות ושירותים רבים. כדאי לבחור סיסמא חזקה שמכילה לפחות 16 תווים, המורכבת ממחרוזת של מספרים אקראיים, תווים מיוחדים כמו @#%&*, וגם אותיות גדולות וקטנות. לעיתים, קשה לילדים לזכור סיסמאות חזקות ומורכבות ולכן, מומלץ להשתמש בכספת סיסמאות אוטומטית כמו LastPass ,1Password או Dashlane. בנוסף, חשוב להבהיר לילדכם, כי אין להעביר או לשתף את הסיסמאות עם ילדים אחרים, כיוון שזה עלול להוות סכנה ממשית על פרטיות הסיסמא. 

2. הסבירו להם כי פרסום באינטרנט נשאר לנצח

ילדים רבים מבינים שכל מה שעולה לאינטרנט - נשאר שם לנצח ולא נעלם. וגם אם ינסו למחוק זה עדיין מאוחסן בארכיון, מה שמאפשר לאנשים זרים להוריד ו/או לצלם מסך עם התוכן שפורסם. על מנת למנוע מהילדים לפרסם כל תוכן ברשתות החברתיות ללא מחשבה לפני, עליכם להסביר להם כי כל דבר שהם יפרסמו עלול להשפיע על עתידם המקצועי, האישי והחברתי.  

למדו את ילדיכם איך להיות זהירים מסכנות ברשת (צילום: יחצ)
למדו את ילדיכם איך להיות זהירים מסכנות ברשת (צילום: יחצ)

3. השתמשו בהגנות חזקות

אחת הדרכים הבטוחות ביותר להגן על הסיסמאות של הילדים, היא ליצור הגנות חזקות. כדאי ללמד את הילדים על קיומם של מגנים מקוונים כמו אימות דו-שלבי וביומטריה. אימות דו-שלבי משתמש בסיסמאות בתוספת סיכה או הוכחת זהות אחרת, והוא אחת מההגנות החזקות והבטוחות ביותר.  

4. הגנו עליהם מפני 'פישינג' 

בשוק קיימות אלפי תוכנות זדוניות שאורבות ברשת האינטרנט מדי יום. ספרו לילדים על מקרי 'פישינג' שקרו לעוד ילדים, על מנת שיבינו את חומרת הנושא ואת הסכנה שהם עלולים להיחשף אליה. לאחר מכן, למדו אותם כיצד לזהות לינקים חשודים ואת הכלל החשוב ביותר - לעולם לא לפתוח לינק דרך ההודעה שממנה היא נשלחה. ברגע שהילד מקבל הודעת סמס עם לינק, עליו להיכנס לאתר המקורי ולברר האם ההודעה שנשלחה קיימת גם באתר. לדוגמה, סמס מדואר ישראל על חבילה שנשלחה אליכם עם לינק למעקב, ברוב הפעמים זה יהיה ניסיון פישינג, לכן כדאי להיכנס לאתר דואר ישראל ולברר באזור האישי האם קיימת חבילה שנשלחה אליכם.

הזהירו אותם מפישינג (צילום: אינג אימג')
הזהירו אותם מפישינג (צילום: אינג אימג')

5. דברו עם הילדים שלכם וקבעו כללי יסוד  

ההגנה הטובה ביותר היא ילד משכיל ומשתף. שתפו את הילדים שלכם בסכנות הממשיות האורבות באינטרנט, על הסכנות בגניבת זהות, כרטיסי אשראי, פרטים אישיים ועוד. יתר על כן, חשוב מאוד לדבר עם הילדים על נושא ההטרדות ברשת ושיח עם זרים. כך תקדימו תרופה למכה ותוכלו למנוע מהם סיכון ופגיעה מיותרת.  

ברגע שהילדים שלנו ישכילו וילמדו על הסכנות הממשיות שאורבות באינטרנט מדי יום, תוך כדי שיח איתנו ההורים, הם יבינו כיצד להתנהל נכון ולא יפלו למלכודות השונות, וכך הם, וגם אנחנו, נוכל להיות שקטים ורגועים וליהנות מהחופש הגדול.