בני זוג מצפון הארץ נישאו לפני חמש שנים, שניהם מתחום החינוך ונהנים מהכנסה ממוצעת. לאחרונה החלו יחסיהם לעלות על שרטון, תחילה בגלל שהבעל נהג לשבת מול הטלוויזיה עד השעות הקטנות של הלילה ולאחר מכן נוצרה דרמה בעניין טבעת הנישואין.

"אשתי קוראת ספר במיטה ואני רואה סדרות בטלוויזיה, ומכאן החלו כל הוויכוחים בינינו לפני כחצי שנה", סיפר הבעל לעורכת דינו שרין סולן. שני הצדדים הודו לאחרונה כי הבעיה היא לא הסדרות בהן הבעל צופה וגם לא שרעייתו קוראת ספר בלילה ומפנה לו את הגב. לטענתו, הבעיה היא הוויכוחים סביב טבעת הנישואין.

טבעת נישואין שבורה, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
טבעת נישואין שבורה, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)

 
לפני כשלושה חודשים, החליט הבעל להסיר את הטבעת: "היא לוחצת, היא מרגיזה ואין לי יותר עניין לענוד אותה. כל החברים שלי בלי טבעת. אשתי מריצה לעצמה סרטים בראש ומנסה לייצר דרמה מיותרת למרות ששום דבר לא קורה". לדבריו, הוא ניסה להסביר לאשתו את המצב ובתחילה היא לא הגיבה, אך לאחר מכן היא הסבירה כי היא החלה לחבר את כל ההתנהגויות שלו לאחרונה ואת מקום העבודה החדש שלו להחלטה להסיר את הטבעת.

הדרמה כאמור נרשמה לפני כחודש ימים כשהתברר לבעל כי אשתו פנתה לעורך דין וזה הוציא מכתב התראה לפני גירושין: "או שתענוד את טבעת הנישואין או שאדרוש את הכתובה". הבעל בתגובה, התייעץ עם עו"ד סולן שהבהירה לו כי הסרת הטבעת היא לא עילה לגירושין: "מבחינה הלכתית, הצורך בטבעת הוא רק בשעת הקידושין כי אז על פי ההלכה נקנית האישה לבעלה, ובעצם כך הם כורתים ברית הדדית. כל המתרחש לאחר מעמד הקידושין אינו מחייב ואי ענידתה אינה פוגמת במהות הנישואין".

עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)
עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)

עוד ציינה עוה"ד סולן כי הגישה לפיה, ענידת טבעת יש בה תועלת על מנת לסייע לאדם ולסביבתו לשמור אמונים לבן או בת זוגו היא סוג של כפיה מהצד הדורש ואין לה שום משמעות הלכתית. בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך כמקובל לפני פתיחת הליך גירושין. עוה"ד סולן הדגישה "נוח מאד לטפל בתיק כזה אבל אני חושבת שבמקרה הזה צריך לעשות הכל כדי שבני הזוג יגיעו לפשרה ביניהם".