מחקר חדש שנערך בקרב 14,816 משתתפים מ-11 מדינות שונות, מצא כי זכרים יאוננו בממוצע 191 פעמים בשנה, בעוד שנשים יעשו זאת 71 פעמים בשנה. לא פחות מאחת מכל חמש נשים בבריטניה (20%) טענו כי הן לא מאוננות כלל, בהשוואה ל-8% בלבד מהגברים.

בעולם המספרים אף גבוהים יותר, כאשר רבע מהנשים (25%) ברחבי העולם אמרו שהן אינן מאוננות, ובינתיים, 63% מהגברים הודו כי הם מאוננים לפחות פעם בשבוע, בעוד שרק 32% מהנשים מאוננות. כאשר המומחים התבוננו בנתוני הרגלי האוננות, Lovehoney -קמעונאית מובילה בבריטניה לבריאות מינית - ביקשה מהמשתתפים לדרג את החשק המיני שלהם מ-1 עד 10 כדי לדעת האם יש לדבר השפעה על פער האוננות.

גברים מאוננים פי שניים מנשים - אך יש לכך סיבה מוצדקת (צילום: אינג'אימג')
גברים מאוננים פי שניים מנשים - אך יש לכך סיבה מוצדקת (צילום: אינג'אימג')

מומחית למין ומערכות יחסים, אנאבל נייט, אמרה: "ישנן סיבות רבות מדוע קיימים פערי אוננות, אך אחת הסיבות העיקריות היא שעדיין יש סטיגמה וטאבו סביב אוננות נשית, כאשר אצל גברים לעומת זאת, הדבר לא קיים. זו הסיבה שבגללה אנו ממשיכים לעשות מחקרים מסוג זה, כדי לבדוק האם נשברה הסטיגמה סביב אוננות ומין בכלל".

המחקר הראה ירידה בחשק המיני אצל נשים (צילום: אינג'אימג')
המחקר הראה ירידה בחשק המיני אצל נשים (צילום: אינג'אימג')

בעוד שבעולם המספרים נשארו עקביים, בבריטניה החשק המיני אצל גברים עלה מ-6.3 ב-2022 ל-6.8 ב-2023, והחשק המיני אצל נשים ירד מ-6.13 ל-5.5. נייט  הוסיפה: "העובדה שפערי האוננות התרחבו והחשק המיני בקרב נשים למעשה ירד, זהו נתון מדאיג. זה לא סוד שיוקר המחייה פוגע בנשים יותר מאשר בגברים, וזו יכולה להיות סיבה נוספת לכך. כל מה שאנו יכולים לעשות הוא לעודד אנשים מכל המינים לאמץ חיוביות מינית ולהתגאות בה".