זוג חוקרי חייזרים טענו כי העולם היה במרחק נגיעה ממלחמת העולם השלישית בגלל עב"מים. לדבריהם, תקרית שבה היו מעורבים בסיסי טילים סובייטים באוקראינה נוצרה, לכאורה, כתוצאה מהתערבות חוץ-ארצית.

ג'רמי קורבל וג'ורג' קנאפ כתבו לאחרונה מכתב לקונגרס האמריקני בנוגע לתקרית, לכאורה, שבה טענו כי עב"מ משך את תשומת הלב של מערכות טילים רוסיות שבסיסן באוקראינה. בעדות של השניים שהגיעה לידי Fox News, נטען כי מטוסי קרב רוסים היו מעורבים בפרשת עב"מים עוד בשנת 1993.

עוד נכתב במכתב כי: "עב"מים הופיעו מעל הבסיס, ביצעו תמרונים מדהימים מול עדי ראייה המומים ואז השתלטו איכשהו על מערכת השיגור. הטילים כוונו לעבר ארה"ב, קודי בקרת שיגור הוזנו בדרך שאינה מוסברת והבסיס הצליח לעצור את מה שכמעט הביא למלחמת עולם שלישית. באותו הרגע נעלמו העב"מים ומערכת בקרת השיגור נסגרה".

אילוסטרציה של עב''מים (צילום: AFP)
אילוסטרציה של עב''מים (צילום: AFP)

בעדות נוספת, נטען כי מטוסי קרב "יצאו למרדף אחריהם ואף ירו בהם, בהתבסס על מסמכים שהוברחו מרוסיה". קורבל וקנאפ כתבו כי תקריות דומות אירעו לפחות 45 פעמים: "מאז 1969, עמדת הצבא שלנו היא שעב"מים אינם מהווים איום על הביטחון האמריקאי ואינם ראויים למחקר נוסף. היחס המזלזל הזה עומד בסתירה ישירה למה שנחשף במסמכים, בדוחות ובתזכירים פנימיים".