משפיענית טבעונית מתה בגיל 39 לאחר שניזונה מפירות בלבד במשך חמש השנים האחרונות. ז'אנה סמסונובה הרוסייה חיה בדרום מזרח אסיה ואכלה תזונה טבעונית גולמית בלבד המורכבת מפירות, נבטי זרעי חמניות, שייק פירות ומיצים. היא הייתה מוכרת היטב בקהילה הטבעונית, והעלתה פוסטים תחת השם ז'אנה ד'ארט ברשתות החברתיות, שם קידמה את דיאטת המזון הנא שלה בפני מיליוני העוקבים שלה.

שמישהו יזהיר את טראמפ: הספורט הפופולרי שמכפיל את הסיכון לסרטן העור
מכניסים את הבטן פנימה כדי להיראות רזים יותר? זה עלול לפגוע בבריאותכם

חבריה סיפרו כי הרגלי האכילה שלה הפכו למדאיגים במיוחד בחודשים האחרונים והיא מתה לדברי אימה, ורה סמסונובה, ב-21 ביולי מ"זיהום דמוי כולרה", שהוחמר כתוצאה מ"תשישות הגוף עקב תזונה טבעונית".

בשיחה עם "Newsflash" אמר חבר אנונימי של סמסונובה כי הוא ראה אותה לפני מספר חודשים בסרי לנקה ושהיא "נראתה מותשת". עוד סיפר החבר, כי "שלחו אותה הביתה לטיפול אולם היא ברחה שוב. כשראיתי אותה בפוקט, נחרדתי. גרתי קומה אחת מעליה וכל יום פחדתי למצוא את הגופה שלה בבוקר. שכנעתי אותה לפנות לטיפול".

"אני רואה את הגוף והנפש שלי משתנים כל יום", אמרה סמסונובה כשתיארה את משטר האכילה שלה. "אני אוהבת את האני החדש שלי, ואף פעם לא אחזור להרגלי העבר שלי". היא גם כתבה פעם: "אני אוכלת אוכל פשוט, למרות שיש לי ניסיון רב כשפית של מזון נא. אני אוהבת ליצור מתכונים משלי ולתת השראה לאנשים לאכול בריא יותר".

לדיאטת מזון נא יכולים להיות יתרונות בריאותיים רבים כולל ירידה במשקל, בריאות לב משופרת וסיכון נמוך יותר לסוכרת - כל עוד שומרים על תזונה מאוזנת.

על פי "Healthline", יש לה גם חסרונות רבים כגון חוסרים בסידן ובוויטמין D הדרושים לעצמות חזקות, מחסור בוויטמין B12 שעלול לגרום לאנמיה, נזק למערכת העצבים, אי פוריות, ובאופן פרדוקסלי משהו, גם למחלות לב.

למרות החסרונות  בתזונה של סמסונובה, רבים מעוקביה המסורים סירבו להאמין שהרגלי האכילה שלה הובילו למותה, וטענו שכימיקלים בפירות שאכלה הם אלה ש"הרגו אותה". סיבת המוות הרשמית של סמסונובה טרם פורסמה.