אח הוליסטי מאוסטין, טקסס, ארה"ב, הפך לוויראלי ברשתות החברתיות לאחר שהסביר כיצד פעילות המעיים שלנו משפיעה על משקל גופנו. "אני בטוח שלא חשבתם שהקקי יכול להשפיע על משקל הגוף בצורה טובה או רעה - אבל הוא בהחלט יכול", אמר ג'ונתן מנדוזה.

בסרטון שנצפה למעלה מ-420 אלף פעמים, הוא הסביר: "אם מערכת העיכול שלכם אינה פועלת כראוי בכל דרך שהיא, גם הגוף שלכם יסבול מכך בנוסף לבריאות הכללית שלכם". במדיה החברתית TikTok, מנדוזה תיאר: "מערכת העיכול אמורה לפעול כראוי אצל אנשים בריאים. ברגע שהמזון נאכל, הוא מתעכל, עובר תהליך של פירוק וחילוף חומרים ואז מופרש מהגוף בצורת קקי. כך בדיוק גוף בריא אמור לעבוד".

ג'ונתן מנדוזה, אח מטקסס, שואל את המטופלים שלו על הרגלי היציאות שלהם (צילום: מתוך טיקטוק)
ג'ונתן מנדוזה, אח מטקסס, שואל את המטופלים שלו על הרגלי היציאות שלהם (צילום: מתוך טיקטוק)

הוא המשיך: "אם אצלכם המצב לא כך ואתם מרגישים שתהליכי העיכול נמשכים יותר זמן ממה שצריך, הדבר יכול להשפיע על תאי השומן בגוף ועל תפקוד הכבד - מה שעלול לגרום להשמנה. מערכת עיכול בריאה = ירידה במשקל. מערכת עיכול לא תקינה = אגירת שומן". בנוסף, האח שיתף כי הוא שואל את מטופליו באיזו תדירות הם עושים קקי וזאת כדרך להעריך את מצבם הבריאותי.

האם מערכת העיכול שלכם פועלת כראוי? (צילום: אינג'אימג')
האם מערכת העיכול שלכם פועלת כראוי? (צילום: אינג'אימג')

"אל תסתכלו על זה רק כעל מניע לעלייה במשקל, אלא גם כעל גורם לבעיות בריאותיות", אמר מנדוזה. הוא הוסיף כי אנו צריכים להעלות על סדר היום את עניין משמעות הקקי שלנו. "זו הסיבה שאנו צריכים להפסיק להתבייש ולדבר על זה. אתם אמורים להיות מסוגלים לעשות קקי מדי יום וכך הגוף שלכם יהיה שלו ורגוע", סיכם.