אישה ממרילנד שנולדה באמצעות תרומת זרע, ביצעה לאחרונה בדיקת DNA וגילתה באופן די מפתיע, שיש לה עשרות אחים בכל רחבי צפון אמריקה. כעת היא מנסה להגיע אל כל אחד מהם ועד כה היא הספיקה לפתוח קבוצת ווצאפ עם שישה מהם.

ברנה סיפרקו בת ה-20 שגדלה באליקוט סיטי שבמרילנד, ארה"ב, ידעה במשך רוב חייה כי היא הגיעה לעולם מתרומת זרע, אך רק לאחרונה גילתה כמה אחים יש לה מאביה הביולוגי. בינואר 2022, סיפרקו ביצעה בדיקת DNA וגילתה שיש לה 13 אחים. מרגע קבלת התשובות, מרפאת הפוריות ביררה ומצאה כי בת ה-20 קשורה לעוד עשרות ילדים אחרים ועד כה, התברר כי לצעירה יש 65 אחים למחצה מאותו האב תורם הזרע.

בראיון ל-USA Today היא אמרה כי ציפתה לגלות שיש לה הרבה פחות בני משפחה. "תמיד ידעתי שיש לי עוד אחים איפושהו בעולם ואז עשיתי את הבדיקה וגיליתי שיש לא אחד ולא שניים אלא עשרות", סיפרה. הגילוי היה "מרגש מאוד" עבור סיפרקו, שגדלה בבית כבת יחידה במשך רוב חייה עם אימה ואביה החורג עד שנולד לה אח.

כעת, היא לומדת להכיר את אחיה למחצה החדשים, וגילתה שהם לא רק חולקים את אותו האב הביולוגי, אלא שרבים מהם בני אותו הגיל וחולקים תחומי עניין דומים. היא פגשה לפחות שישה אחים למחצה המתגוררים במרילנד, ביניהם פביאנה בת ה-27 מבולטימור.

תרומת זרע, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
תרומת זרע, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

מייסדת ומנהלת מרשם התורמים וונדי קרמר, שסייעה באיתור כל אחיה למחצה של סיפרקו, אמרה ל-USA Today שמדובר בחוסר אחריות של תעשיית תרומות הזרע, ליצור כל כך הרבה צאצאים מאותו התורם. לטענתה, הגיע הזמן שמרפאות הפוריות יגבילו את כמות הילדים שניתן להביא לעולם מכל תורם.