מנייר כסף דרך שמן תינוקות ועד מיטות שיזוף ושיזוף בהתזה - לא חסרות שיטות להשגת מראה שזוף, רבות מהן לא בריאות ומזיקות, אבל הפעם נראה שבטיקטוק הלכו צעד אחד קדימה וכמו שאומרים, אין גבול למקוריות. אז הטרנד החדש וחשוב להדגיש ה-מ-ס-ו-כ-ן שמבטיח "את השיזוף הטוב ביותר אי פעם" הוא טבילה בבירה. כן כן, במקום לשתות אותה, אנשים פשוט עושים "מקלחת בירה" כדי להשיג גוון עור שזוף יותר. הם קונים בירה, נכנסים לים, יוצאים, שופכים בירה על גופם ומעסים את העור על מנת שהנוזל ייספג בו, ושוכבים בשמש.

בקרוב בישראל? זן חדש של נגיף הקורונה מטריד את אירופה וארה"ב
מונע דיכאון ומסייע לירידה במשקל: היתרונות הבריאותיים שבמזון חריף

מומחי בריאות מזהירים מפני הטרנד שלדבריהם חוץ משיגרום לכם להריח כמו מבשלת בירה, יחשוף אתכם לשלל סכנות כגון מכת חום וסרטן עור קטלני.

רופאת העור ד"ר שילפי חטרפל מ"קליבלנד קליניק" שבאוהיו, ארצות הברית, אמרה לתחנת טלוויזיה מקומית שהיא הייתה המומה כשראתה לראשונה את שלל הסרטונים בנושא בטיקטוק. לדבריה "הבירה לא עושה שום דבר מועיל לעור".

קתרין קליפורד, מייסדת שותפה של ארגון הצדקה למודעות לסרטן העור "Skcin", אמרה ל"סאן": "אני לא מאמינה שהטירוף הזה קיים", והוסיפה כי נזקי השמש שעלולים להיגרם כתוצאה מהטרנד כוללים את סרטן העור הקטלני ביותר - המלנומה.

קליפורד ציינה כי מקרי הופעת המלנומה היו "גבוהים באופן לא פרופורציונלי" בקרב צעירים בגילאי 15 עד 34 - אותה קבוצת גיל שנחשפה לסרטונים בטיקטוק.

ג'ייסון גולדברג, מנהל "SpaSeekers", מזהיר מפני "הרעלת שמש" - מצב שנגרם בדרך כלל כתוצאה מחשיפה לקרינה אולטרה סגולה (UV) בו נוצרים כיבים וכוויות שמש קשות על פני העור.

בניגוד לכוויית שמש קלה, "הרעלת שמש" דורשת בדרך כלל טיפול רפואי למניעת סיבוכים כגון נזק לעור, מכת חום וסרטן.

לדברי סטפנו פיטריני, "שיזוף בבירה" עלול להוביל למכת חום המלווה בסחרחורת, בחילה וטמפרטורה גבוהה הדורשות טיפול רפואי, כמו גם הזדקנות מוקדמת.

הוא ציין כי "הסיבה שאנשים חושבים שבירה עשויה להעניק להם שיזוף טוב היא מפני שהיא מגבירה את ייצור המלנין בעור. כל חומר שמאיץ את השיזוף עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לעור".

בנוסף, ריח הבירה על העור יכול למשוך אליכם זוחלים וחרקים ולהשאיר אתכם עם עקיצות, כך על פי "חדשות ITV".

לדברי רופאת העור ד"ר היבה אינג'יבר ממרפאת "Dermasurge" אין דרך בטוחה להשתזף בכלל. "אם העור הופך לכהה יותר סימן שהוא ניזוק. הדרך הטובה ביותר להגן על העור מפני קרני UV מזיקות של השמש היא להימנע לחלוטין משיזוף. אם אתם חייבים להיות בשמש חבשו כובע רחב שוליים ואל תשכחו גם משקפי שמש. בנוסף, מרחו תמיד קרם הגנה".