בני זוג מצפון הארץ שניהלו אורח חיים שגרתי במשך קרוב ל-20 שנה, הביאו יחד לעולם שלושה ילדים - בן אחד ושתי בנות - שגם הן כמו אימן, היו חובבות בצעירותן את בובות הברבי כמעט כמו כל ילדה. אוסף הברביות שהיה ברשותן הגיע לממדים עצומים עד שתפס נפח שלעתים העלה אבק וייצר מטרד בבית.

הבעל והאישה, שניהם עובדים בעבודות קבועות ורציניות, לא עסקו בסוגיית הברבי יתר על המידה עד שלאחרונה עלה לדיון הנושא בעקבות סרט הקולנוע המצליח "ברבי" - סרט קומדיית-פנטזיה אמריקאית שבוים על ידי גרטה גרוויג על פי תסריט שכתבה עם בעלה. הסרט מבוסס על דמותה של הבובה האופנתית ברבי.

מרגו רובי בסרט ''ברבי'' (צילום: באדיבות טוליפ אינטרטיימנט)
מרגו רובי בסרט ''ברבי'' (צילום: באדיבות טוליפ אינטרטיימנט)

האישה, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, טענה בין היתר כי בעלה הכריח אותה לפני כמה שנים לתרום את אוסף הבובות הענק שהיה לה ולבנותיהם. לדבריה, באוסף היו כמה בובות מסדרות שלא היו רבות כמותן בעולם כשאלה נרכשו ממדינות אחרות רבות. "אני חושבת שבעלי הפעיל עלי סוג של 'טרור נפשי'. היום אני מצטערת שנכנעתי, אבל אני מרגישה שהברבי והאוסף הם רק הסימפטום לסוג של שליטה והרצון שלו להכריח אותי לעשות דברים שלא הייתי עושה מיוזמתי. לאוסף בובות הברבי שלי היה ערך רגשי ועם השנים למדתי שלבעלי אין שום רגש".

שרין סולן (צילום: יח''צ)
שרין סולן (צילום: יח''צ)

הבעל בתגובה לטענות אשתו, אמר כי תרומת הבובות הייתה מצווה גדולה ומעבר לכך שהן העלו אבק או היות תקועות בכל מיני ויטרינות ילדותיות בבית, לא היה להן שום ערך. בני הזוג פתחו תיק גירושין על רקע "מחאת הברבי". הם נשלחו ליישוב סכסוך ורק בסיום ההליך הם יפגשו בבית המשפט. עוה"ד סולן הבהירה לאישה כי עילת הגירושין מעט קלושה, אבל אם עילת הברבי היא רק סימבול כפי שטוענת האישה, שלדבריה יש לה חיים לא פשוטים עם בעלה, כאן ההליך הוא אחר לגמרי.