עובדת בחברת התעופה האמריקאית JetBlue, משתפת לעתים קרובות בבלוג Basic Travel Couple את הטיפים הטובים והיעילים ביותר שלה לנסיעות לחו"ל. לאחרונה, היא הזהירה את הקוראים כי יש להימנע מהעלאת אלכוהול למטוס ובמיוחד אם אתם מתכוונים לצרוך אותו במהלך הטיסה ובכך להסתכן בקנסות גבוהים במיוחד.

בשיחה עם The Points Guy, הסבירה הדיילת ליסה קולפה, כי מעשה כזה באוסטרליה - לצורך ההמחשה - עשוי לעלות לכם יותר מ-10,000 דולר. "למען בטחון הנוסעים, אנחנו צריכים לדעת אם אתם שיכורים. כשאנו מגישים אלכוהול בטיסה, כך אנו יכולים לעקוב אחר כמות האלכוהול שאתם צורכים. אלכוהול משפיע אחרת על כל אחד כשאנחנו בגובה ואם פתאום תתעלפו או משהו ישתבש, אנו לא נוכל לדעת מה הסיבה שגרמה לכך", אמרה.

"בנוסף, מדובר בעבירה שהקנס בגינה הוא בסך אלפי דולרים", הסבירה קולפה. זאת במקביל לעובדה שמדינות רבות מתירות להעלות בקבוקי אלכוהול למטוס (בכפוף לכמות הנוזלים המותרת) אך הנוסעים אינם מורשים לשתות אלכוהול בטיסה - אלא אם סופק על ידי איש צוות. בנוסף, ניתן לקנוס אדם גם על אי ציות להנחיות צוות התעופה על שכרות.

כדי להימנע מאי נעימות ומתשלום קנס בסכומי עתק, הימנעו מצריכת אלכוהול בטיסה ובמידה ותהיו מעוניינים, בקשו מאחד הדיילים להגיש לכם משקה, אך שתו במידה.