בגיל 28, אדל ורגה אובחנה עם תסמונת הרלין-ורנר-וונדרליך - מצב נדיר ביותר שלעתים קרובות עלול להגביר את הסיכון לסיבוכים כמו אנדומטריוזיס ואי פוריות. באופן מוזר, ורגה נולדה עם כליה אחת אך עם שני רחמים, שני צווארי רחם ושני איברי מין. היא סבלה במשך שנים מכאבים חוזרים ונשנים אך לא כלל לא הייתה מודעת למצבה עד שהגיעה לגיל ההתבגרות.

"סבלתי מכאבי מחזור קשים מאוד מגיל 14 והבנתי שמשהו אצלי לא תקין", סיפרה בת ה-28 לסוכנות הידיעות האמריקאית קייטרס. היא ביקרה אצל רופאים רבים במשך השנים בניסיון להסביר את הייסורים אותם חשה לעתים קרובות ושוב ושוב היא קיבלה אבחנה שגויה.

הצליחו להיכנס להריון למרות מצבה הרפואי (צילום: רשתות חברתיות)
הצליחו להיכנס להריון למרות מצבה הרפואי (צילום: רשתות חברתיות)

בגיל 20, ורגה אובחנה עם רחם דידלפיס - מצב מולד נדיר שבו האישה נולדת עם שני רחמים. "היו לי שני נרתיקים ושני צווארי רחם. לא היה אפשר להבחין בזה אבל זו הייתה האמת", הסבירה. בנוסף לקשיים הרפואיים, בת ה-28 התמודדה עם בעיה נוספת - מציאת בן זוג שייתחשב במצבה הנדיר - שעלול למנוע ממה להביא ילדים לעולם.

אחרי שניהלה מערכות יחסים ארוכות יחסית שלא צלחו, היא הכירה את באלאזס פור, בן זוגה מזה ארבעה חודשים. השניים החלו בניסיונות להביא תינוק לעולם למרות שהרופאים היו מודאגים ממצבה. בגיל 28 גילתה ורגה כי יש לה רק כליה אחת והיא אובחנה עם תסמונת הרליך-ורנר-וונדרליך, אך היא עדיין הייתה נחושה להביא ילד והיא ובעלה החליטו לבצע הפריה חוץ גופית.

העוברית התפתחה ברחם השמאלי (צילום: רשתות חברתיות)
העוברית התפתחה ברחם השמאלי (צילום: רשתות חברתיות)

היא סיפרה: "כבר בניסיון הראשון ההפריה הצליחה, מה שהשאיר אותנו ואפילו את הרופאים שלי בהלם. הייתי בסיכון במהלך כל ההריון מאחר והעובר התפתח ברחם השמאלי. זה היה כל כך מוזר לראות את הבטן שלי גדלה". האם הטרייה ילדה את התינוקת שלה, אליס, בשבוע 36 ב-13 ביולי 2023 באמצעות ניתוח קיסרי מכיוון שפיתחה רעלת הריון.

האם והאב הטריים אסירי תודה עבור ההזדמנות שניתנה להם להפוך להורים, והם יסתפקו בכך שיישארו משפחה בת שלוש נפשות. "אנחנו לא מתכננים ללדת עוד ילדים כי כל הריון יעלה את הסיכון שמשהו יקרה. אז אנו נסתפק במה שזכינו בו".