לרג'ילניו דה סילבה בן ה-42, נותר סיכוי של אחוז אחד ללכת שוב - וזאת לאחר שמכונת הסקוואט שבה השתמש רגע קודם במשקל של 150 ק"ג קרסה עליו בחדר הכושר FIT 220 בברזיל ב-4 באוגוסט. סרטון מזעזע ממצלמות האבטחה של המקום הציג את הרגע שבו ידית המשקולת נחתה ישירות על צווארו של הבחור והותירה אותו עם פציעות קשות.

דה סילבה בן ה-42 ישב על רצפת המתקן ביום שישי האחרון, בזמן שלקח הפסקה בין הסטים במהלך האימון שלו, כאשר המכונה נשאה משקולות שהגיעו ל-150 ק"ג. לפתע ומשום מקום, קרסה על צווארו ידית המתקן ובתיעוד שנקלט במצלמות האבטחה של חדר הכושר, נראו שלושה גברים ממהרים לכיוונו כדי לסייע לו ולזעוק לעזרה.
 
***תיעוד קשה לצפייה**

דקות אחדות לאחר מכן הובהל האיש לבית החולים סנטו אנטוניו, שם הוא עבר ניתוח חירום בן ארבע שעות כדי לייצב את מצבו. בהמשך דווח כי דה סילבה נמצא כעת במצב יציב וכי הוא מניע את זרועותיו - אך הוא לא מצליח להזיז את רגליו ויש רק סיכוי של אחוז אחד שיוכל ללכת שוב אי פעם, כך לפי רופאיו.

הנוירוכירורג, ד"ר ז'וזה קורייה, הסביר לרשת התקשורת הברזילאית G1: "הדבר תלוי בהרבה במידת הפציעה בהתחלה, וחזרה לתפקוד עשויה לקחת לא מעט זמן. הפגיעה חמורה ביותר וגרמה לרג'ילניו נזק נוירולוגי". במקביל, מנהלי מכון הכושר FIT 220 טענו כי המכשיר נרכש לפני פחות מ-60 ימים והיה במצב תקין בזמן התקרית אך לא התנערו מאחריות וחלקו עם משפחתו של דה סילבה את עלות הניתוח בסך של כ-7,000 דולר.

משפחתו של דה סילבה מגייסת כעת כספים להחלמתו (צילום: מתוך טוויטר)
משפחתו של דה סילבה מגייסת כעת כספים להחלמתו (צילום: מתוך טוויטר)

חבריו ובני משפחתו של בן ה-42 הקימו מאז חשבון באתר לגיוס כספים להחלמתו וביקשו מאנשים "להתפלל שיתאושש במהרה ושהתשקמותו תועיל להחזיר את הניידות ברגליו".