ההיסטריה סביב הסרט "ברבי" נמשכת ונדמה שהיא משליכה על כל תחום אפשרי. אחרי שהסרט החזיר את הצבע הוורוד לאופנה ולבית, ברמה כזו שגרמה לשרשרת האספקה העולמית של הצבע להיעצר, נראה כי ברבי משתלטת גם על תחום האסתטיקה והניתוחים הפלסטיים.

עובדת בחברת תעופה חשפה: 5 דברים שאסור לכם לעשות לפני הטיסה
על רקע המחאה הצפויה: נתניהו דחה את חופשתו ביישוב רמות

יותר מטופלות מאי פעם נוקטות צעדים קיצוניים כדי להידמות לדמויות מ"ברבילנד", בעיקר לכוכבת הסרט מרגו רובי, אומר המנתח הפלסטי ד"ר אדם ג'יי רובינשטיין. לדבריו, השגת המראה של הבובה האייקונית יכולה להיות כרוכה בסיכונים ותג מחיר של 100,000 דולר או יותר.

הוא סיפר כי יש נשים שמחפשות לחקות את הפרופורציות המוגזמות של ברבי, כולל מותניים קטנטנות, שדיים גדולים ותווי פנים פלסטיים מושלמים אחרים. "המהפך עשוי לכלול מספר רב של ניתוחים, הסביר הרופא, שהופיע בתוכנית" My Killer Body" של ערוץ "Lifetime". 

"נשים מבקשות דברים כמו הגדלת חזה, שאיבת שומן, ניתוח אף, הגדלת שפתיים ועוד, ובדרך כלל הן רוצות לבצע את הכל ביחד", אמר.

ניתוח פלסטי, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
ניתוח פלסטי, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

אולם, לדברי הרופא, מי שמחפש את הדרך לפרופורציות מושלמות עלול להיתקל בבעיות רציניות. "יכולים להתפתח סיכונים בריאותיים כגון זיהומים, סיבוכי הרדמה ותגובות שליליות לתרופות, במיוחד כאשר מבצעים הליכים מרובים בבת אחת", אמר.

"חלק מהסיכונים הכירורגיים החמורים ביותר יכולים לכלול סיבוכים כמו אסימטריה, תקלה בשתלים או צלקות", הסביר.

"לשאיפה להיראות כמו דמות בדיונית או לדבוק בסטנדרטים לא מציאותיים של יופי יכולות להיות השלכות פסיכולוגיות שליליות", אמר ד"ר רובינשטיין. "קבלת מראה של 'ברבי' עלולה להחמיר בעיות דימוי גוף בסיסיות", הזהיר.

הוא מאמין שהמטופלות צריכות לחקור את המניעים שלהן לפני שהן פונות לניתוח. "ציפיות לא מציאותיות כאשר מדובר בשינוי מלא בסגנון ברבי יכולות להוביל חלק מהמטופלות להאמין שהניתוחים יפתרו את כל בעיות האישיות שלהן", אמר המנתח. "זה יכול לגרום לאכזבה, ולא משנה כמה מוצלח היה הניתוח".

הוא אמר גם כי ההליכים הקוסמטיים עשויים לדרוש "תחזוקה שוטפת ופגישות מעקב כדי להבטיח תוצאות לאורך זמן", וציין כי העלות של הפרוצדורה גבוהה מאוד.

"אני יכול לעשות שאיבת שומן, מתיחת בטן, הגדלת חזה ומילויים ביחד - אם אני מאמין שזה נכון לאותו אדם. השאיפה להיראות כמו דמות בדיונית, במיוחד כזו עם פרופורציות לא מציאותיות, מעלה חששות אתיים ופסיכולוגיים בקרב רופאים", חשף ד"ר רובינשטיין.

"ניתוחים פלסטיים לא תמיד יביאו לשכפול מדויק של הפרופורציות של בובת הברבי", הבהיר הרופא. "מנתחים מסוגלים לעבוד רק במסגרת מגבלות האנטומיה הטבעית של האדם כדי ליצור תוצאה הרמונית ומאוזנת".

לסיום הוסיף כי "חשוב שלמטופלים יהיו ציפיות מציאותיות והבנה ברורה של מה שניתן להשיג באמצעות ניתוחים פלסטיים. זה כולל גורמים כגון מבנה אנטומי, מצב פסיכולוגי, מטרות כלליות, וכמובן, חששות וסיכונים. מנתח פלסטי מיומן ואתי ייתן עדיפות לתוצאות בעלות מראה טבעי המשפרות את מראהו של אדם תוך שמירה על תכונותיו הייחודיות. שינויים מוגזמים מדי עלולים להוביל למראה לא טבעי ולא פרופורציונלי".