אם אתם מותשים משגרות טיפוח המורכבות מלא מעט מוצרים ומהרבה מאות שלבים, ואם נמאס לכם להוציא כל כך הרבה כסף על טיפוח העור - הנה כמה דרכים חינמיות להפוך את העור שלכם לצעיר יותר - כך לפי פרייה מור, קוסמטיקאית אמריקאית מ-Skin & Sanctuary.

1. עיסוי פנים

האם שמעתם פעם על ה"גואה שא"? מדובר בשיטת ריפוי סינית מסורתית - לפיה עיסוי עור הפנים ממריץ את הדם ומגביר ניקוז לימפתי, מה שיסייע לעורנו להיראות נקי וחלק יותר. במקום מוצרים יקרים - השתמשו בידיים ובאצבעות שלכם. "נסו ללמוד טכניקות פשוטות בבית מסרטונים ברשתות החברתיות. עיסוי פנים מסייע להרפיית שרירי הפנים, משפר את זרימת הדם ומפחית מתח וחרדה - מה שעושה טוב לעור שלנו".

כך תשפרו את מצב עור הפנים (צילום: אינג'אימג')
כך תשפרו את מצב עור הפנים (צילום: אינג'אימג')

2. שתו מספיק מים

תמיד אומרים לנו לשתות מים, ובעיקר בתקופה הזו של השנה. למעשה, מחקר חדש מצביע על כך שמיליוני בני אדם צורכים פחות מים מהכמות היומית המומלצת - כשהממוצע המומלץ הוא ליטר אחד ביום. המים לא רק מרווים את גופנו אלא גם שומרים על לחות וחיוניות, מסייעים לשמור על קירור הגוף, לשטוף רעלים ומשפרים את תפקוד המוח, השלד והשרירים.

שתיית מים (צילום: אינגאימג)
שתיית מים (צילום: אינגאימג)

3. הישמרו מפני השמש

אין דרך בטוחה להשתזף. למרות שאולי חשבתם כך, שיזוף אינו מועיל לעור. "קרני ה-UV המגיעות מהשמש מובילות להזדקנות מוקדמת ולפיגמנטציה", אמרה מור. UV מפרקות את הקולגן והאלסטין בעור - שני חלבונים חיוניים השומרים על מיצוק וגמישות העור. "חשוב להגביל את זמני השהייה בשמש או להיות בצל כדי לשמור על מראה עור צעיר".

4. תיעדוף שינה

מי שמקפיד על שינה בלילה, בוודאי שם לב להשפעות של מחסור בשינה על עור הפנים. "בזמן שאנו ישנים, הגוף שלנו מייצר יותר קולגן שעוזר לשמור על גמישות העור ומפחית את מראה הקמטים", הסבירה הקוסמטיקאית. "שינה גם מוסיפה לחידוש תאי העור, ומסייעת בהחלפת התאים המתים בתאים חדשים ובריאים יותר. שינה גם מונעת נפיחות וכהויות סביב העיניים".

שינה חשובה לא פחות לשיפור מצב העור, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
שינה חשובה לא פחות לשיפור מצב העור, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

5. החליפו את הציפיות שלכם לעתים קרובות יותר

מחקר חדש מצא כי לאחר שבוע בלבד של שינה על אותה הציפית, היא צוברת למעלה מ-17,000 חיידקים - יותר ממושב אסלה. אז הגיוני לגמרי שתחליפו את המצעים או לפחות את הציפיות של הכריות, אחת לשבוע. "לכלוך והצטברות של חיידקים עלולים להוביל לכל מיני בעיות בעור שלכם כגון אקנה, גירויים, זיהומים ועוד", סיכמה מור.