אישה שנולדה בשנת 1909 חגגה את יום הולדתה ה-114 מוקדם יותר השבוע כשהיא מוקפת בחמישה דורות של יקיריה. בני 100 הן אחת מהאוכלוסיות ההולכות וגדלות בעולם, כך על פי מרכז המחקר PWE.

אליזבת' פרנסיס בת ה-114 מחזיקה בתארים רבים: היא נחשבת לאדם המבוגר ביותר במדינתה, טקסס, היא האדם השני המבוגר ביותר בארה"ב, והאדם השביעי מהמבוגרים ביותר בעולם שעדיין מתגורר בביתו, כך אמר בן מאיירס, חוקר מפלורידה, ל-KTRK-TV.

בנוסף לכל זה, פרנסיס כלל לא מוכנה להודות שהיא זקנה: "אני מאוד צעירה, תראו אותי", אמרה בריאיון לערוץ התקשורת המקומי. כשנשאלה מה היא מרגישה לגבי היותה בת 114, היא ענתה: "אני רק מודה לאל הטוב ששמר עליי. זה לא מובן מאליו להגיע לגיל כזה".

פרנסיס שיתפה את סודותיה שהועילו לה לדבריה, לאריכות ימים, וסיפרה כי מעולם לא שתתה אלכוהול או עישנה סיגריות, אבל אכלה "הכל".משפחתה גם הזכירה בריאיון כיצד היא תמיד גידלה את הירקות שלה בעצמה ובישלה ארוחות ביתיות במקום לקנות מזון מהיר. "לא משנה באיזה יום הלכתי אליה, היא תמיד בישלה משהו", סיפרה נכדתה של פרנסיס, הריסון. "זו גם הייתה תעסוקה עבורה, כך היא שמרה על תנועה, באמצעות הרגלי הבישול היומיומיים".

אך נראה שגורם הגנטיקה הוא גם משמעותי בחייה של בת ה-114. אחותה של פרנסיס חיה עד גיל 106 - מה שהפך אותן לאחיות המבוגרות ביותר בעולם - בעוד שבתה, דורותי ריי, בת 94 והריסון נכדתה, בת 68. הזמן יגיד אם שני נכדיה האחרים, חמש נינות וארבעה נינים - קיבלו גם הם את הגנים החזקים. "קשה להאמין אבל זו ברכה", סיכמה.