הרבה אנשים שאלו את עצמם לא פעם איך זה מרגיש למות, וישנן אינספור תאוריות לגבי "האור הגדול והלבן" שמופיע מול עיניו של האדם בדיוק כשנשמתו יוצאת מגופו.

התובנה היחידה שיש לאנושות מהמוות כיום, היא רק מסיפורים של אנשים שמתו ולאחר מכן חזרו לחיים, אם באמצעות החייאה או באופן עצמאי. חמישה אנשים שחוו מוות קליני נשאלו "איך זה מרגיש למות?", והתשובות היו משונות למדי.

מה קורה לנו אחרי שאנחנו מתים? (צילום: אינג'אימג')
מה קורה לנו אחרי שאנחנו מתים? (צילום: אינג'אימג')

1. כמו לקרוא ספר

לפני חמש שנים, עבר מוניטורמונקי ניתוח חודרני ומסובך במהלכו דימם בכמות גדולה, מה שהביא למותו למשך מספר דקות. "התעוררתי במה שנראה כמו חלל אבל לא היו כוכבים או אור כלשהו. לא ריחפתי או משהו, פשוט הייתי שם. לא היה חם ולא קר, לא הרגשתי רעב או עייף - חשתי שלווה בלתי מוסברת", הוא הסביר.

הרגשתי שאני מדפדף בספר ובו קטעים מהחיים שלי כשחלקם בלטו פה ושם. מה שזה לא היה, זה שינה את המחשבות שלי על כמה דברים. אני עדיין מפחד למות אבל אני לא מודאג ממה שיקרה לי אחרי זה", סיפר.

2. ביקור של אדם יקר לנו

שניידה עף מאופנועו בזמן שרכב במהירות של 50 קמ"ש ומת כבר כשהיה באמבולנס בדרכו אל בית החולים. ברגעים ששכב על הכביש ולפני שהאמבולנס הגיע, הוא נזכר במשהי שהכיר, כשהיא כביכול מעודדת אותו לקום. "אני רק זוכר ששכבתי על המדרכה והכל סביבי נעשה שקט ושחור".

עוד הוא אמר: "הסיבה היחידה שלא נרדמתי הייתה בגלל רגע מוזר שבו שמעתי משהי צועקת: 'ריינג'ר, קום! קדימה גבר, קום!' ואז ראיתי את אחי כורע כל המדרכה לידי אבל זה לא יכול להיות, כי אחי מת ממנת יתר לפני מספר שנים. הדבר היחיד שאני זוכר זה שהוא הציץ בשעון ואמר משהו כמו 'הם ממש כבר יגיעו' ואז התרחק. זה כל מה שאני זוכר מהתאונה".

החיים אחרי המוות, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
החיים אחרי המוות, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

 3. גינה

בעוד שרבים תיארו את המוות שלהם כמו חלל ריק ושחור, לאישה אחרת שלא הזדהתה הייתה חוויה אחרת לגמרי לאחר שחוותה התקף אלרגי חמור שגרם לליבה לחדול מלפעום. "הרגשתי שאני נשאבת לאחור לאט מאוד ובאיזשהו שלב הבחנתי בגינה באופק, אבל בלי פרחים או דשא, רק מגרש משחקים ושני ילדים משתוללים בו, ילד וילדה", סיפרה.

"קשה להסביר אבל קיבלתי את האפשרות להחליט אם אני נשארת או חוזרת אחורה אבל בכל פעם שניסיתי לחזור, משהו אחז בי במקום. זה הרגיש כמו חלום בו אמרתי לעצמי שאני חייבת לחזור כי אימא שלי צריכה אותי והצלחתי סוף סוף להשתחרר מהאחיזה. הלב שלי עצר למשך שש דקות".

הלב עצר ל-6 דקות (צילום: אינג'אימג')
הלב עצר ל-6 דקות (צילום: אינג'אימג')

4. "כמו ללחוץ על נודניק בשעון המעורר"

כנער צעיר, מנדי טופל במשך חודשים בכימותרפיה כאשר האף שלו החל לדמם ללא שליטה. עקב זיהום מצבו החמיר והוא מת לפתע. "במבט לאחור, אני לא יכול לשכוח כמה עוצמתית הייתה תחושת השלווה. הרגשתי במקום עמוק נורא וכאילו השעון המעורר צלצל ורציתי ללחוץ על הנודניק, אבל אז החזירו אותי לחיים, לא ראיתי אורות או משהו, הרגשתי כאילו שנרדמתי מאוד עמוק", הסביר.

5. אין שום דבר אחרי המוות

לאחר תאונת אופנוע, הנשימה והדופק של רולקנוף נעצרו והוא "הרגיש שהוא הופך מכווץ ונוקשה". לאחר שתי דקות מלאות - חברו הצליח להחיות אותו. "לי זה הרגיש כמו בלאק-אאוט. בלי חלומות או חזיונות, פשוט כלום. חושך מוחלט. אני שמח להיות בחיים היום", סיכם.