שנת 2023 הייתה עד כה השנה השלישית החמה ביותר: "בטוחים בכמעט 99% שהשנה תדורג בין חמש השנים הכי חמות עם סבירות של כמעט 50% שהיא החמה ביותר", כך פורסם.

קווין שמידט, מנהל מכון גודארד לחקר החלל של נאס"א, אמר כי השנה הבאה עשויה להיות חמה מ-2023 בגלל תופעת "אל ניניו" - תופעה אקלימית המתרחשת אחת לכמה שנים המובילה לעלייה נוספת בטמפרטורה. "אנו צופים כי 'אל ניניו' תשפיע מאוד על שנת 2024, כך שאנו יכולים לחזות שהשנה הבאה תהיה חמה בהרבה מהשנה הנוכחית", הסביר שמידט.

כך שינויי האקלים משפיעים על התכניות שלנו (צילום: אינג'אימג')
כך שינויי האקלים משפיעים על התכניות שלנו (צילום: אינג'אימג')

בשבוע שעבר, מצפה הכוכבים הקופרניקוס האירופי לשינויי אקלים דיווח כי יולי היה החודש החם ביותר אי פעם, והמספרים שפורסמו על ידי מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי של ארה"ב ביום שני, היו תואמים לנתונים האירופיים. "טמפרטורת פני השטח הממוצעת ביולי הייתה 1.12 מעלות צלזיוס מעל הממוצע, מה שהופך את יולי לחם ביותר מאז התחלנו למדוד נתונים לפני 174 שנים", כך נמסר מהמינהל הלאומי לאוקיינוסים והאטמוספירה.

"לשינויי האקלים יש השפעות על האנושות ועל המערכות האקולוגיות בכל רחבי העולם", אמרה קייט קלווין, מדענית מנאס"א. "בנוסף לשינויים בטמפרטורה, אנו עדים לשינויים נוספים באקלים כמו עליית פני הים, ירידה בקרח הים הארקטי, שריפות יער ומשקעים כבדים", הוסיפה.

נזקי השריפות בהוואי (צילום: רויטרס)
נזקי השריפות בהוואי (צילום: רויטרס)

ביל נלסון, מנהל נאס"א, אמר: "מובן מאליו שהטמפרטורה של כדור הארץ עולה. הטבע שלנו שולח לנו מסר, והמסר הזה הוא שעלינו לשנות את פעולותינו לפני שיהיה מאוחר מדי וכבר לא נוכל להציל את האקלים שלנו או במילים אחרות: את כדור הארץ שלנו".