מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת SAGE Journal of Social and Personal Relationships, מצא כי גברים במערכות יחסים הטרוסקסואליות נוטים לומר "אני אוהב אותך" לפני הנשים.

במחקר השתתפו 3,109 מבוגרים (מעל 70% היו נשים ו-85% היו הטרוסקסואלים) מאוסטרליה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, צרפת, פולין ובריטניה שמילאו מספר שאלונים מקוונים על מערכות היחסים שלהם. בניגוד לנורמות מגדריות סטריאוטיפיות, צוות החוקרים מצא כי בשש מתוך שבע מדינות (מלבד צרפת), גברים נוטים להודות יותר באהבתם תחילה.

גברים נוטים להצהיר על אהבתם קודם (צילום: אינג'אימג')
גברים נוטים להצהיר על אהבתם קודם (צילום: אינג'אימג')

בממוצע, גברים התוודו על אהבתם כ-69 ימים לתוך מערכת היחסים, בעוד שנשים חשו כך רק 77 ימים לאחר מכן. למרות שההתאהבות נמשכה זמן מה, המילים "אני אוהב/ת אותך" נאמרו רק לאחר 107 ימים לתוך מערכת היחסים עבור גברים, ו-122 ימים עבור נשים.

באופן לא מפתיע, לשמוע את בן הזוג אומר את שלוש המילים הללו גרמו לרוב המשתתפים להרגיש מאושרים, אם כי סגנון ההתקשרות השפיע על תגובותיהם. אנשים עם סגנון התקשרות "נמנע" (עצמאיים פיזית ורגשית ומקפידים על ריחוק במערכות יחסים) היו פחות נלהבים כשאמרו להם "אני אוהב/ת אותך", בעוד שאנשים עם סגנון התקשרות "חרדתי" (טרודים בהיענות של בן הזוג שלהם) היו הרבה יותר מרוצים.

 קשר רגשי הוא חלק בלתי נפרד מכל מערכת יחסים רומנטית (צילום: אינג'אימג')
קשר רגשי הוא חלק בלתי נפרד מכל מערכת יחסים רומנטית (צילום: אינג'אימג')

קשר רגשי הוא כמובן חלק בלתי נפרד מכל מערכת יחסים רומנטית, ומחקר חדש הראה כי הוא מרכיב מפתח ל"סקס נהדר". המחקר שפורסם בחודש מאי השנה בכתב העת Sexuality & Culture, קבע כי שלושת הגורמים שתורמים למפגש מיני "נהדר" הם קשר רגשי, כימיה ואורגזמה. עוד ציינו החוקרים כי חלק מהנשים נותנות עדיפות לקשר רגשי על פני סיפוק פיזי בלבד.