הופעה של קמטים עדינים וקמטים בכלל הינה תופעה טבעית המתבטאת בקמטוטי הבעה באזור העיניים לפני אזורים אחרים בשל דקותו של העור. אולם ישנם כמה פתרונות המומלצים על ידי מומחים לטיפוח העור אשר יעכבו או יגבילו את הופעת סימני הזמן הללו.

האזור סביב העיניים עדין יותר משאר הפנים והוא דל בבלוטות חלב ונתון להיפראקטיביות הקשורה לרגישות שלנו, מה שגורם לנו למצמץ יותר מ-30,000 פעמים בכל יום. זה מסביר את הופעת הקמטים ללא קשר לגיל או סוג העור, בן אם רגיל, שומני או מעורב. אך בהחלט יש קשר לגורמים חיצוניים כמו זיהום אוויר וחשיפה לשמש.

כך נוכל לשפר את מצב הקמטים סביב העיניים (צילום: אינג'אימג')
כך נוכל לשפר את מצב הקמטים סביב העיניים (צילום: אינג'אימג')

אילו אמצעים יש בידינו שנלחמים בקמטים סביב העיניים?

המומחים המליצו קודם כל להבדיל בין קמטים הנגרמים כתוצאה מהתייבשות לבין קמטי הזדקנות. מניעה מהסוג הראשון תלויה בשגרת טיפוח קוסמטית המבוססת על ניקוי אזור העיניים באופן יומיומי ולאחר מכן שימוש בקרם לחות לאזור העיניים העשיר בחומצה היאלורונית. בנוסף, כדי למנוע נזקי גורמים חיצוניים, הקפידו להשתמש בקרם הגנה בעת החשיפה לשמש.

כך נוכל לשפר את מצב סימני הזמן (צילום: אינג'אימג')
כך נוכל לשפר את מצב סימני הזמן (צילום: אינג'אימג')

מניעה טבעית של קמטים

המומחים ציינו כי קשה להפחית את הקמטים שכבר תפסו את מקומם על עורנו, אך ניתן להשפיע באופן ברור על קמטים הנובעים מהתייבשות העור באמצעות מריחה של תכשירים המסייעים לשיפור מצב היובש. ישנם לא מעט מרכיבים טבעיים ואין צורך לרכוש בכל פעם מוצר יקר. בהקשר זה, ניתן להשתמש במרכיב שהוכח כיעיל להענקת לחות לאזור העיניים: מלפפון.

המלפפון מורכב מ-96% מים ומועשר בוויטמינים C ו-E. עיגולי המלפפון מפחיתים נפיחות בעפעפיים ומבטיחים הידרציה, אך השפעתם באזור זה היא קצרת טווח ואינה משפיעה על קמטים קיימים. גם אבוקדו משמש לא פעם כמרכיב יעיל לשיפור מצב השיער ועור הפנים אך גם השפעתו קצרת מועד. ניתן למרות אותו כמסכה על עור פנים נקי כדי לנצל את תכונותיו.

מלפפון ואבוקדו יעילים לשיפור יובש בעור סביב העיניים (צילום: אינג'אימג')
מלפפון ואבוקדו יעילים לשיפור יובש בעור סביב העיניים (צילום: אינג'אימג')

לשתות מים

שתיית מים מספקת היא אחד מהמרכיבים החיוניים והצורך של הגוף במים בחודשי הקיץ החמים עולה, כשהכמות הממוצעת היא שני ליטר מים ביום בהתאם לתנאי האקלים ולפעילות גופנית. צריכת מים מסייעת להילחם בעור יבש ומעכבת את הופעת הקמטים.

שינה

שינה מספקת היא אחד מההרגלים ההכרחיים, והצורך בשעות שינה רבות משתנה בהתאם לגיל ולגורמים פיזיולוגיים. מומחים ממליצים למבוגרים לישון לפחות שבע שעות בלילה כדי לאפשר למוח לנוח ולגוף להתאושש. בדרך כלל, השינה עוזרת למוח שלנו לייצר מלטונין - לו יתרונות רבים עבור העור שכן הוא מפעיל "מערכות תיקון" בשעות היום ובכך מסייע באנטי אייג'ינג. אי שינה מספקת גורמת לעיגולים שחורים סביב העיניים, נפיחות והתייבשות העור ומזרזת את תהליכי ההזדקנות.

אי שינה מספקת פוגעת בעור הפנים (צילום: אינגאימג')
אי שינה מספקת פוגעת בעור הפנים (צילום: אינגאימג')