סקס הוא חלק כמעט בלתי נפרד מחיינו. אך מה לעשות, לכולנו, מה שנקרא, יש "תקופות יובש" גם אם לא במכוון. אך האם ידעתם שאם תפסיקו לקיים יחסי מין, דברים מסוימים בגופכם יושפעו מכך? אלו שבעה דברים שיקרו לכם כשתפסיקו לעשות סקס.

1. איבוד החשק המיני

לדברי שרי קופר, מטפלת מינית מוסמכת, מדובר ב"Do it or lose it". אם תפסיקו לעשות את זה, תאבדו את העניין בזה. רבים מהסקסולוגים ממליצים לתאם מראש זמן לסקס, ממש כמו לקבוע דייט - לסכם ש"היום שוכבים".

יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

2. דפנות הנרתיק עלולות להיחלש

הדבר עלול לחול על נשים שנכנסות לגיל המעבר. שרי הסבירה: "ללא תדירות קבועה של יחסי מין וככל שאנו מתבגרים, כך דפנות הנרתיק נחלשות ועלולות להביא לכאבים בזמן קיום יחסים אחרי זמן רב ללא". יועצי מין ממליצים לקיים חדירות קבועות כדי לסייע לבריאות הנרתיק במהלך גיל המעבר.

3. אובדן סיכה

שוב, הנשים שבינינו יסבלו מיובש בנרתיק אחרי זמן מה שלא עשו סקס, וזאת בגלל המחסור בהורמון האסטרוגן. קופר הסבירה כי לא חייב לקיים יחסי מין מלאים אלא אפילו להגיע לסיפוק עצמי באמצעות גורמי גירוי אחרים כמו קריאה ארוטית, פורנו ועוד.

4. כאבי מחזור חזקים יותר

קיום יחסי מין יכולים לסייע בהקלה על כאבי המחזור החודשי, כך שברגע שמפסיקים לעשות סקס, הכאבים עלולים להתגבר. מין מביא לעלייה באנדרופינים ויכול להפחית את תסמיני הווסת.

כאבי מחזור (צילום: אינגאימג')
כאבי מחזור (צילום: אינגאימג')

5. הפחתת הסיכון ללקות בדלקת בדרכי השתן

מומחים מאמינים כי 80% ממקרי הדלקות בדרכי השתן, קרו אצל נשים תוך 24 שעות מקיום יחסי מין. כך שבמידה ולא תעשו סקס - תקטינו את הסיכוי לחטוף דלקת בשתן.

6. הגברים שביניכם יסבלו מבעיות זקפה

מחקר שפורסם באתר Bustle מצא כי התנזרות ממין מגבירה את הסיכוי להפרעות זקפה אצל גברים.

7. רמות מתח גבוהות יותר

היעדר סקס עשוי להוות את השורש ללחצים שאתם חווים בחייכם. הסיבה לכך היא שיחסי מין הם תרופה נהדרת נגד מתח וחרדה.

יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)