אחות מבריטניה פגעה אנושות ואף הביאה למותם של תינוקות שהיו תחת השגחתה על ידי הזרקת אוויר לדמם, האכלת יתר, תקיפות פיזיות והרעלה באמצעות אינסולין, כך נמסר בבית המשפט של מנצ'סטר קראון, צפון אנגליה, לפי ה-CNN. 

במקרה אחד, לוסי לטבי בת ה-33 גרמה למותו של אחד מהיילודים בתינוקייה על ידי הזרקת אוויר לזרם הדם שלו, כך דיווחה סוכנות הידיעות האנגלית PA Media. למחרת, היא ניסתה להרוג את אחיו התאום באמצעות הרעלתו באינסולין. צו של בית המשפט המקומי מגן על זהותם של הקורבנות המעורבים בהאשמות נגד לטבי, כולל אלה שמתו ממעשייה האכזריים.

המשטרה המקומית מצאה בביתה של בת ה-33 שלל פתקים בכתב יד, כולל אחד שבו נכתב: "אני כל כך רעה, איך עשיתי את זה". הנאשמת תקפה בחשאי 13 תינוקות במחלקת היילודים בבית החולים הרוזנת מנצ'סטר בין השנים 2015 ל-2016, כך פורסם על ידי התובע הרשמי של בריטניה. כוונתה הייתה להרוג את התינוקות תוך כדי הולכת שולל של עמיתיה להאמין שסיבות המוות הן טבעיות, כך טענו התובעים.

פסקל ג'ונס, אחת התובעות בתיק, כינתה את מעשיה של לטבי: "בגידה מוחלטת באמון שניתן בה. לוסי לטבי רימתה את עמיתיה וגרמה נזקים קשים לתינוקות שהיו באחריותה כשבידיה חומרים שאינם מזיקים כמו אוויר, חלב ואינסולין - אותם הפכה לקטלניים. היא עיוותה את המקצוע שלה והשתמשה בכוחה כדי לגרום נזק, צער ומוות".

בכירים במחלקה הבחינו בעלייה תלולה במספר היילודים שאינם שורדים ומתים באופן בלתי צפוי, אולם החששות שהועלו בנוגע לשיעור התמותה תחת טיפולה של לטבי נדחו תחילה על ידי הנהלת בית החולים. בספטמבר 2016 הגישה האחות תלונה נגד מעסיקיה לאחר שהועברה מתפקידה במחלקת היילודים במוסד הרפואי לתפקיד פקידותי - וזאת לאחר מותם של שלישיית בנים ותינוק אחד נוסף, במשך שלושה ימים ברציפות ביוני 2016.

מאוחר יותר באותה השנה, קיבלה בת ה-33 הודעה בנוגע להאשמות נגדה, בה נמסר לה כי התלונה נסגרה והמצב לטובתה. בנוסף לכך, בכירי המחלקה התבקשו להתנצל בפניה באופן רשמי ובכתב. עובדים אחרים במחלקה החליטו שיש לברר את העניין לעומק ובחרו לערב את המשטרה.

בשנים 2018 ו-2019, בת ה-33 זומנה לחקירה פעמיים על ידי המשטרה, ופעם נוספת בנובמבר 2020. כשעלו החשדות, ערכו הצוותים חיפוש בביתה של לטבי, שם מצאו פתקים בכתב ידה: "לא מגיע לי לחיות, הרגתי אותם בכוונה כי אני לא מספיק טובה לטפל בהם. אני אדם רשע ונורא. אני רעה".

סטיב ברקלי, שר הבריאות הבריטי, התחייב לשמוע ולהשמיע את קולם של הורי הקורבנות לאורך כל החקירה, והודה כי יש לא מעט שאלות שיש לענות עליהן. "הצדק יצא לאור. האחות שהייתה אמורה לטפל בתינוקות שלנו נמצאה אשמה במותם", אמרו משפחותיהם של היילודים ביום שישי. "הצדק לא יחזיק לנו את היקר לנו מכל. אנו נחיה עם הכעס והאובדן כל החיים". בית המשפט מנצ'סטר קראון ידון בעניינה של לטבי מחר (שני), ה-21 באוגוסט.