מרכך שיער מיועד לשימוש לאחר החפיפה בשמפו, וזאת כדי להקל על עיצוב השיער ולמנוע קשרים. אך האם היה לכם מושג שניתן לעשות בו שימוש לפעולות נוספות שאינן קשורות לתפקידו העיקרי בתחום טיפוח השיער? מודים, גם אנחנו לא ידענו. לפניכם 13 פעולות לשימוש במרכך שיער:

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

1. ניקוי בגדי משי

בגדי משי ידועים כעדינים מאוד בכל הנוגע לכביסה, ולכן מומלץ לשלוח אותם למכבסה או להשרות אותם במים בטמפרטורה מתונה. מסתבר שניתן להוסיף כף אחת בלבד של מרכך שיער למי ההשרייה, להשאיר את פריטי הלבוש בתערובת למשך חמש דקות ולאחר מכן לרחוץ אותם בעדינות במים, לסחוט בזהירות ולתלות לייבוש.

ניתן להשרות את הפריטים במרכך שיער (צילום: אינג'אימג')
ניתן להשרות את הפריטים במרכך שיער (צילום: אינג'אימג')

2. תחליף למסיר איפור

אם מסיר האיפור נגמר לפתע, המרכך יכול להחליף אותו. תוכלו להניח קצת ממנו על פדים להסרת איפור, מגבון או אפילו מפית נייר, שפשפו בעדינות את עור הפנים ולאחר מכן שטפו את העור במים ובסבון פנים.

3. תוכלו לנקות בעזרתו את מברשות האיפור שלכם

המרכך הוא מרכיב יעיל מאוד לניקוי מברשות איפור, ומספיק להשתמש במעט ממנו על שיער המברשות. כל שתצטרכו לעשות הוא לערבב מעט מרכך שיער ומים, "לחפוף" היטב את שיער המברשות ולשטוף לאחר מכן במים. הפעולה תחזיר לפריטים את הגמישות שלהם.

4. ריכוך העור סביב הציפורניים

מרכך יכול להחליף קרם ידיים לריכוך העור סביב הציפורניים, שכן הוא מעניק תוצאות מיידיות ויעיל מאוד בתחום זה.

מרכך לא רק את השיער, אלא גם את העור סביב הציפורניים (צילום: אינגאימג')
מרכך לא רק את השיער, אלא גם את העור סביב הציפורניים (צילום: אינגאימג')

5. מונע חשמל סטטי בשיער

מספיק למרוח מעט מאוד מרכך בין כפות הידיים ולהעביר אותן על קצוות השיער, שכן הפעולה הזו תהפוך את השיער לכבד מספיק ותמנע ממנו להיכנע לחשמל סטטי.

6. השבת הזוהר לשיער מתולתל

הלחות מחזירה לשיער שלנו את צורתו הטבעית, ובמקרה זה, ניתן להשתמש במעט מרכך כדי לשקם תלתלים ושיער יבש שאיבד את הברק.

 7. הסוודר התכווץ? יש מרכך!

כביסה של סריגים במים חמים עלולה לגרום להם להתכווץ, אך למרבה המזל, הם יכולים לחזור לגודלם המקורי כשהם ספוגים במים פושרים עם כף מרכך. עליכם להשרות את הפריט המכווץ במים ומרכך כדי לסייע לסיבי הבגד לחזור לצורתם. לאחר מכן מתחו אותו בעדינות וייבשו.

8. הסרת טבעות תקועות

הטבעת נתקעה על האצבע? כדי לפתור את הבעיה הזו, מומלץ למרוח מעט מרכך על בסיס האצבע ורק אז לנסות לשלוף את הטבעת בזהירות החוצה.

9. פתיחת רוכסן תקוע

כדי לפתור את בעיית הרוכסן וכדי שלא נאבד את פריט הלבוש האהוב עלינו רק בגלל שהרוכסן החליט להיתקע, מספיק לשים מעט מרכך על שיני הרוכסן - מה שיקל על פתיחתו וסגירתו.

10. חלופה לקצף גילוח

מרכך יכול להיות חלופה אידיאלית לקצץ גילוח מכיוון שהוא מקל על החלקת הסכין על העור.

מחליק את הסכין בקלות על העור (צילום: אינג'אימג')
מחליק את הסכין בקלות על העור (צילום: אינג'אימג')

11. הברקת נעלי עור

מסתבר שמרכך יעיל מאוד עבור הברקת נעליים מעור. מספיק להיעזר במטלית רכה טבולה במעט מרכך, וזאת כדי להבריק את נעלי העור שלכם.

12. חלופה לאבקת כביסה

מרכך שיער יכול להחליף אבקת כביסה לכביסה ידנית במידה והיא נגמרה. מספיק להשרות בגדים מלוכלכים למשך כחצי שעה בקערת מים חמים ומעט מרכך, לאחר מכן לשטוף במים נקיים ולייבש.

13. הברקת תכשיטים

כאשר תכשיטים מאבדים את הברק שלהם לאחר שימוש חוזר, מספיק לשפשף אותם עם מברשת שיניים ישנה ומעט מרכך שיער. לאחר מכן יש לשטוף אותם במים ולייבש במטלית נקייה - כך תחזירו להם את הזוהר והברק.