לא פעם, דברים מסוימים שקורים בחיינו מעלים בנו חששות או פחדים ואנו לוקחים את הדברים ברצינות רבה מדי. אנו משקיעים בהם אנרגיות, זמן ומחשבה והרבה פעמים במבט לאחור אנו מבינים שהדברים לא היו חשובים כל כך, כך לפי דו"ח שפורסם על ידי Hack Spirit.

מומחים רבים המליצו לא פעם להתעלם מלא מעט חששות ופחדים שמעוררים חרדה בחיינו ואינם רלוונטיים בטווח הארוך. אלו הדברים שאתם מבזבזים עליהם אנרגיות יקרות ומדוע כדאי לכם להפסיק עם זה:

תפסיקו לדאוג לגבי דברים לא חשובים (צילום: אינגאימג')
תפסיקו לדאוג לגבי דברים לא חשובים (צילום: אינגאימג')

1. עיכובים שלא בשליטתכם

אל תתרגשו כשאתם נתקלים בעיכובים בהשלמת משימות, פרויקטים או יעדים מסוימים. לשמור על רוגע וקור רוח בזמנים מלחיצים כאלה, יסייע לכם להדביק את הקצב ולהגיע ליעד הרצוי.

2. טעויות העבר

התחושות הקשות של אכזבה ובושה על כל טעות שעשיתם בעבר - יחלפו. במקום זאת, זכרו כי בעוד כמה שנים אתם תצחקו על המקרה המביך כשהוא יהפוך לזיכרון של אירוע ישן.

3. תפסיקו לחפש מה לא בסדר אצלכם

בעולם אובססיבי למראה המושלם, קל להיתלות על "פגמים" פיזיים שוליים. אך מה שעשוי להיראות כפגם, ככל הנראה גם הופך אתכם לייחודיים. לכן, הערות לא צריכות לגרום לכם לחוש לחוצים וחרדתיים מכיוון שיש מי שאוהב אתכם בזכות מי שאתם ולא בגלל איך שאתם נראים.

הפסיקו לחפש מה לא בסדר אצלכם (צילום: אינגאימג')
הפסיקו לחפש מה לא בסדר אצלכם (צילום: אינגאימג')

4. פרפקציוניזם

לא מדובר בעידוד לבצע עבודות באופן בינוני או רשלני, הכל עניין של חתירה למצוינות אך מבלי לבזבז זמן בניסיון להשיג את הבלתי אפשרי. כדאי להתמקד בהצלחות ולהיות מרוצים ושלמים עם מה שהושג. החיים הופכים למהנים יותר כאשר אדם מרשה לעצמו להיות אנושי ושלם עם החסרונות.

5. תפסיקו לנסות לרצות את כולם

לאפשר לעצמכם להיות אנושיים, פירושו גם להשלים עם העובדה שאתם פחות אהובים על חלק מהאנשים. זה מקסים להיות אדיב ולהתחשב ברגשות של אחרים אך גם אסור לשכוח לעמוד על העקרונות ועל הצרכים שלכם. מאמצים רבים מדי בניסיון לרצות את כולם יובילו לתוצאה ההפוכה - פשוט מאוד: כי אי אפשר לרצות את כולם.

6. להקשיב לדעות של אחרים

אם אתם מתעכבים יותר מדיי על מה שאחרים עשויים לחשוב עליכם, ייתכן שאתם מקדישים יותר מדי מקום במוח שלכם למשהו שכלל לא חשוב. חלק מההחלטות דורשות התחשבות בדעות של אחרים, אבל לא תמיד צריך לקחת בחשבון את מה שיש לסובבים אתכם להגיד. מה שחשוב הוא דעתכם על ההחלטות שאתם לוקחים.

מקשיבים לדעותיהם של אחרים? אתם תוקעים את עצמכם (צילום: canava)
מקשיבים לדעותיהם של אחרים? אתם תוקעים את עצמכם (צילום: canava)

7. מרדף אחר טרנדים זמניים

התעלמו מהרצון המתמיד לרכוש את כל מה שחדש ואופנתי. לא צריך לחשוב על זה יותר מדי כי בטווח הארוך, למי אכפת אם יש לכם את מכשיר הנייד העדכני ביותר או אם אתם נוהגים במכונית הכי יוקרתית או אם יש לכם את הארון הכי אופנתי? טרנדים הולכים ובאים, זה בהחלט כיף להיות מעודכן אבל לא צריך לחיות במרדף שיהפוך ללחץ.

8. אתם לא חייבים לעמוד בדרישות של כולם

כל אדם צריך לבחור את המקומות שמתאימים לו ושהוא מעוניין להיות נוכח בהם. הבחירה צריכה להיות סלקטיבית ויש להבין כי אתם לא חייבים להגיע לכל מפגש חברתי ולבחור רק את החשובים לכם.

9. לנצח בוויכוחים

עדיף להימנע מוויכוחים שיכולים להגיע עד כדי אובדן חברויות או שריפת קשרים רק כדי לצאת צודקים. הניחו לדברים שאינם רלוונטיים, במיוחד מאחר והם לא יהיו חשובים בטווח הארוך ואולי כלל לא יזכרו אותם.

10 לדאוג לגבי העתיד

לדאוג לעתיד זה נורמלי לחלוטין וזה בסדר שיהיו לכם תוכניות ויעדים לעבוד לקראתם, אך זה לא פרודוקטיבי לדאוג יתר על המידה לגבי העתיד ולמנוע מעצמכם את ההנאות מהרגע הנוכחי.