גבר בשנות ה-60 לחייו לקה בדום לב ב-9 בפברואר 2013 לאחר שאכל ארוחת צהריים עם אשתו אליסון ליד ביתם בדרום מזרח לונדון. בת הזוג הזעיקה אמבולנס אך עד שהפרמדיקים הגיעו - ליבו הפסיק לפעום. הוא סיפר לניו יורק פוסט: "ידעתי, איכשהו, שאני מת".

שיב גרוואל בן ה-60, סיפר: "הרגשתי שאני נפרד לגמרי מהגוף שלי, זה הרגיש כאילו שאני בחלל ריק אבל יכולתי ממש לחוש רגשות ותחושות. לא היה לי גוף, זה הרגיש קצת כמו לשחות במים כשאני חסר משקל, מנותק מהעולם הפיזי". הוא המשיך: "בשלב מסוים טיילתי מעל הירח ויכולתי לראות מטאוריטים ואת החלל כולו".

הוא הוסיף איך הוא הרגיש כי מוצבות לפניו מספר אפשרויות: "הוצעו לי חיים שונים וגלגולי נשמות אך לא רציתי בהם. הבהרתי שאני מעוניין לחזור לגוף שלי, לחיים שלי ולאשתי ושאני רוצה להמשיך לחיות".

כשהאמבולנס הגיע למקום, הפרמדיקים ביצעו בגרוואל החייאה והצליחו להשיב את הדופק לליבו. בסך הכל - הוא מת למשך שבע דקות מלאות. לאחר מכן, הוא הובהל לניתוח להחדרת תומכן לעורק הראשי שהיה סתום לחלוטין. הרופאים החליטו להכניסו לתרדמת יזומה למשך חודש בעקבות היפוקסיה מוחית - מצב שבו המוח אינו מקבל מספיק חמצן - שהותירה אותו עם אפילפסיה. בעוד שגרוואל לא התאושש לחלוטין מהאירוע הטראומתי, הוא הסביר כי החיים משתנים מקצה לקצה לאחר ההיתקלות במוות.

הוא מצא דרך טיפולית לחקור דרכה את החוויה וכעת הוא עוסק באמנות ומקיים תערוכות של עבודותיו, בהן הוא מתעד את התחושות שחווה. "זכרתי את כל מה שקרה כשהלב שלי עצר ונסיתי לתרגם זאת לאמנות", הסביר על התערוכה שלו שמוצגת בבית מלון בלונדון עד סוף חודש ספטמבר.

עוד הוא סיפר כי התקרית חיזקה את אמונתו בחיים שלאחר המוות: "אני פחות מפחד למות בזכות מה שעברתי, אבל בו זמנית אני גם מת מפחד כי הבנתי כמה כל מה שיש לי בחיים הוא יקר. אני אסיר תודה רק על להיות כאן, הדחף שלי לחיות התגבר, כיום אני מבין כמה חשוב שבני האדם ישתפרו ויהיו טובים יותר. אני מרגיש זאת עמוק בתוכי", סיכם.