כולם אוהבים גורי כלבים. אני יכולה להבין. אני אוהבת גורים, אתם אוהבים גורים, החברים שלכם בדיוק אימצו גור חדש ואתם רק מתים לאמץ גם. הגיוני שברירת המחדל בבואכם לאמץ כלב חדש, שתלכו על גור צעיר יותר. עם זאת, תופתעו לגלות עד כמה מתגמל זה יכול להיות לאמץ דווקא כלב מבוגר.

"לוקה בתסמונת נפשית": יהורם גאון סוגר חשבון עם אהוד ברק
"הוצע לי גלגול נשמות": בן 60 מת למשך 7 דקות ושיחזר את מה שראה

כלב מבוגר יכול להיות הבחירה המושלמת לבעלי כלבים מתחילים שאולי אין להם את הזמן או היכולת להתמודד עם אילוף גור צעיר על כל המשתמע מכך. כמובן יש עוד הרבה יתרונות לאימוץ כלב מבוגר. לכבוד יום הכלב הבינלאומי שחל אתמול, מירב גמליאל בושן, מאלפת ומטפלת התנהגותית לכלבים מטעם חברת "ביופט", מסבירה אותם.

סיבה הומנית: כיום ישנם המון כלבים בוגרים שנמצאים בכלביות וזקוקים לבית. מדובר על כלבים מדהימים שצמאים לאהבה ולבית חם. כלבים אלו, בדיוק כמו גורים או כלבים צעירים יותר, הם חברותיים ואוהבים לשחק, לטייל וליהנות מהחיים.

הם רגועים יותר: עם הגיל מגיעה לא רק חוכמה אלא גם אופי רגוע יותר אצל כלבים - זה אולי לא נכון לגבי כל כלב, תמיד יהיה הכלב האנרגטי, חסר הגיל, שלעולם לא רוצה להפסיק לשחק... עם זאת, לכלבים מבוגרים אורח חיים רגוע יותר ולכן הם יכולים להיות בני משפחה מושלמים.

כלבים מבוגרים מלמדים אותנו על התבגרות: הזקנה היא חלק מהחיים ועובדה קיימת, תקופה שכולנו נגיע אליה בשלב מסוים. גיל הזהב הוא גיל קסום שיש בו הרבה חן וחדווה, אבל לא כל אחד מקבל אותו באופן הזה. לגדל כלב מבוגר זה לקבל הצצה נדירה לחן ולקסם של הגיל השלישי, למרות שחלק בלתי נפרד ממנו הוא גם האתגרים שבאים עם הגיל.

כלבים מבוגרים מלמדים אותנו על התבגרות (צילום: אינגאימג')
כלבים מבוגרים מלמדים אותנו על התבגרות (צילום: אינגאימג')

אופי מבוסס יותר: כלבים מבוגרים, לרוב, עברו דבר אחד או שניים בחייהם, לכן האופי שלהם והדפוסים שלהם כבר די מבוססים. עם כלב בוגר אתם יכולים להתמקד בתכונות האישיות הקיימות שלו ולהבטיח שהן יתאימו להעדפותיכם. זכרו שתמיד ניתן ורצוי לקבל ליווי מקצועי באימוץ כלב וכלים שיעזרו לכם לגדל אותו בצורה טובה ואופטימלית.

פעילות גופנית מתונה: לכלבים מבוגרים יש בדרך כלל רמות אנרגיה נמוכות יותר והם דורשים פחות פעילות גופנית, מה שיכול להתאים לאנשים עם מוגבלות בתנועה או לאלה המעדיפים שגרה רגועה יותר.

אז לפני שאתם מחליטים להביא כלב הביתה, זכרו שגם כלבים בוגרים זקוקים לבתים, אז גשו לאחת מהכלביות או העמותות ובדקו בעצמכם.