אם ישויות חוץ-ארציות יפנו לכיוון הפלנטה, סביר להניח שהדבר יקרה באמצעות ה-AI ולא במגע בשר ודם. אבי לייב, פרופסור לאסטרופיזיקה מאוניברסיטת הרווארד, אמר כי העתיד של יצירת קשר עם יצורים מכוכבי לכת אחרים נעוץ בקידום הבינה המלאכותית, הניתנת לתמרון על ידי מי שמנסה לתקשר עמנו.

בראיון ל-Nub TV, פרופ' לייב טען שהקשר עם חוצנים בשביל החלב, תלוי במידה רבה בטכנולוגיה. הוא אמר: "בעתיד, מערכות הבינה המלאכותית שלנו עשויות לנסות לחקות מערכות AI חוץ יבשתיות מאחר והן יהיו מתקדמות בהרבה".

פרופ' אבי לייב (צילום: רויטרס)
פרופ' אבי לייב (צילום: רויטרס)

עוד טען האסטרופיזיקאי כי ככל הנראה כבר ישנם סימנים לחיים על כוכבים אחרים לאחר שהושג תיעוד של עצם העובר דרך הגלקסיה בשנת 2017. הוא כבר חשף בעבר כי שברי מטאור שנחתו על כדור הארץ בשנת 2014, הם ככל הנראה שייכים לספינת חלל ממקור חוצני.

לייב אמר בריאיון לרשת הבריטית כי הוא וצוותו עובדים כעת בארבע מעבדות שונות ברחבי העולם כדי לקבוע האם מקורם של הממצאים הוא מטכנולוגיה שאינה מוכרת לאנושות והאם הגיעו מחוץ למערכת השמש.

ספינות או כלי רכב ''ממקור שאינו אנושי ושככל הנראה היו שייכים לחייזרים'', אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
ספינות או כלי רכב ''ממקור שאינו אנושי ושככל הנראה היו שייכים לחייזרים'', אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

אינדיקציות מוקדמות העלו כי השברים שונים באופן יוצא דופן מכל סלע חלל שאותר בעבר על ידי בני האדם. עוד הוא טען כי זו יכולה להיות ההוכחה המדעית הראשונה לכך שחללית בין-כוכבית מתוצרת חייזרית נחתה על כדור הארץ.