משולש ברמודה ריתק את האנושות במשך דורות, אבל כעת, מומחה אחד הסביר בדיוק מדוע ישנן השערות כי ספינות ומטוסים נשאבים ונעלמים שם.

נטען בעבר כי המשולש - שנמצא בצפון האוקיינוס האטלנטי - הוא אזור שבו נעלמו ספינות רבות, מה שהוביל לפולקלורים ותיאוריות משוכללות המנסות להסביר את התעלומה. רעיונות רבים הועלו בעבר אך תשובה אחת פשוטה עשויה להסביר את התופעה.

חיפושים אחר סירה שנעלמה במשולש ברמודה (צילום: רשתות חברתיות)
חיפושים אחר סירה שנעלמה במשולש ברמודה (צילום: רשתות חברתיות)

ניק האצ'ינגס, חוקר מינרלים, הסביר בסרט התיעודי "סודות משולש ברמודה" ב-Channel 5 הבריטי: "ברמודה הוא בעצם 'הר ים' - הר געש תת-מימי. לפני 30 מיליון שנה הוא התרומם מעל פני הים, וכעת הוא נשחק ונשארנו רק עם ראשו של הר הגעש. יש לנו כמה דגימות ליבה שיש בהן חומר מגנטי".

עוד הוא הסביר: "מדובר בחומר המגנטי הכי טבעי על פני כדור הארץ". לאחר מכן, הוא ערך ניסוי שבו הוא שלף לדבריו מעט מהסלע, והניח אותו על פני משטח לפני שהעביר בסמוך אליו מצפן. מחוג המצפן החל להסתובב במהירות כתוצאה מהמעבר בסמוך לסלע המכיל את החומר המגנטי.

הר געש תת ימי באוקיינוס, האם יש קשר? (צילום: CIRA/NOAA/Handout via REUTERS)
הר געש תת ימי באוקיינוס, האם יש קשר? (צילום: CIRA/NOAA/Handout via REUTERS)

האצ'ינגס המשיך: "נסו לדמיין איך יורדי הים הקדומים שטו על פני ברמודה. זה עשוי להיות מאוד מדאיג". שירות האוקיינוס הלאומי של ארה"ב טען בשנת 2010: "האוקיינוס תמיד היה מקום מסתורי עבור האנושות, וכאשר מדובר במזג אוויר גרוע או ניווט לקוי - האוקיינוס עשוי להיות מקום קטלני במיוחד. זה נכון לגבי כל העולם. טרם שמענו על אזור נוסף שהיו בו כל כך הרבה היעלמויות מסתוריות כמו במשולש ברמודה".