מומחית עור שהפכה לוויראלית ברשתות החברתיות, גילתה לעוקביה כי אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע הזדקנות מוקדמת וקמטים - היא בסך הכל התנוחה בה אתם ישנים בלילה. בסרטון שעלה ל-TikTok היא שיתפה את הטיפים הטובים ביותר שלה לאנטי אייג'ינג ופתחה ב: "שנו על הגב והימנעו משכיבה על הפנים".

ד"ר סרמלה סנדר, מנתחת פלסטית במקצועה, הסבירה: "כשאתם ישנים על הפנים, אתם מפעילים לחץ על אזורים מסוימים ונוצרים בעורכם 'קווי שינה' שהופכים לקמטים בסופו של דבר. אם אתם יכולים לישון על הגב או לפחות לרכוש לעצמכם כרית שינה נגד קמטים שיכולה לתמוך בשינה עם הפנים כלפי מעלה - זה נהדר".

השתדלו לישון על הגב, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
השתדלו לישון על הגב, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

היא הסבירה כי אם אתם מתקשים לישון על הגב, ישנן לא מעט כריות "אנטי קמטים" המאפשרות לכם לישון בצורה כזו שממזערת את הפעלת הלחץ על עור הפנים. דבר נוסף עליו המליצה ד"ר סנדר, הוא להימנע משתייה דרך קשית. "תנועת כיווץ השפתיים שוב ושוב עלולה לגרום לקמטים אנכיים סביב הפה", אמרה.

"הסימנים הללו נקראים 'קמטי עישון' ואתם כלל לא צריכים לעשן כדי להשיג אותם. לא מעט מעשנים סובלים מקמטוטים אלה מכיוון שהם עושים את תנועת הכיווץ הזו במשך שנים תוך כדי שאיפת עשן מהסיגריות". 

ד''ר סנדר, הסבירה כי הטיפ הבא יסייע לכם להימנע מקמטים (צילום: מתוך טיקטוק)
ד''ר סנדר, הסבירה כי הטיפ הבא יסייע לכם להימנע מקמטים (צילום: מתוך טיקטוק)

לבסוף, המנתחת הסבירה כי מומלץ להימנע מתנועות ותרגילים שמאמצים את שרירי הצוואר שלכם. "מאמץ חוזר של שרירי הצוואר גורם להיווצרות של קווים אנכיים כאלה", אמרה. "זה יגרום לצוואר שלכם להזדקן בפער משמעותי משאר האזורים בגופכם והפנים בפרט". לסיכום, היא הסבירה: "אני יודעת שקשה לשנות את ההרגלים הללו אבל זה יכול לסייע לכם להיראות טוב יותר בטווח הארוך".