באירוע רפואי יוצא דופן בבית החולים קנברה באוסטרליה, התגלתה תולעת חיה באורך של שמונה סנטימטרים במוחה של אישה בשנות ה-60 לחייה. הנוירוכירורג, ד"ר הרי פריה פאנדי, הצליח להסיר את היצור החי ממוחה של המטופלת, כך דיווח העיתון "גרדיאן".

בת ה-64 ששמה לא פורסם, אושפזה בבית החולים המקומי בניו סאות' ויילס בסוף חודש ינואר של שנת 2021 עם כאבי בטן, שלשולים, שיעול יבש מתמשך, חום גבוה והזעות לילה. לאחר ששוחררה לביתה, התסמינים החמירו עוד יותר ובשנת 2022 היא החלה לחוות שכחה ודיכאון וקיבלה טיפול בסטירואידים.

בהמשך, היא שבה אל בית החולים קנברה, שם אושפזה ועברה בדיקת MRI ראש - בה התברר כי היא זקוקה לניתוח. ד"ר פאנדי וצוותו שניתחו את האישה, גילו למרבה הזעזוע כי במוחה מתגוררת תולעת חיה באורך של שמונה סנטימטרים. "מדובר במקרה שנתקלים בו פעם אחת בקריירה רפואית. אף אחד לא ציפה לגלות את הגילוי הזה", אמר סננאייק, רופא למחלות זיהומיות בקנברה.

לאחר חילוץ בעל החיים, הוא נשלח למעבדה אשר אישרה כי מדובר בזן של טפיל המצוי בנחשים. לפי הדיווח ב"גרדיאן", זהו המקרה הראשון של גילוי טפיל זה בבני אדם, והוסבר כי המטופלת מתגוררת בסמוך לאגם שבו סוג התולעת מצוי בשפע. רופאים נוספים שחקרו את המקרה סברו כי התולעת הגיעה למוחה של בת ה-64 דרך ביצי תולעים שהיו על עשבים אכילים שהאישה קטפה לבישול.