המדען השנוי במחלוקת פרנק הוגרביץ, הזהיר כי כדור הארץ נע באיטיות בין מאדים לנפטון, והדגיש כי התייחס לגיאומטריה הזו מאז נובמבר האחרון. הוא מצפה לפעילות סיסמית עוצמתית ולסיכויים לרעידת אדמה עזה שעלולה לעלות על עוצמה 8 בסולם ריכטר, וזאת בהתאם לרמות הלחץ הטקטוני.

הבוקר (שלישי), המרכז הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני, דיווח כי רעידת אדמה בעוצמה 7 בסולם ריכטר התרחשה בעומק הים מצפון לאיים באלי ולומבוק באינדונזיה, מה שגרם לתושבים לברוח מבתיהם. המכון הגיאולוגי האמריקאי העריך את עוצמת הרעידה ב-7.1.

הוגרביץ מיהר להגיב על הרעידה באינדונזיה ואמר: "התגובה הסיסמית של גיאומטריית הירח עם מאדים ונפטון מתונה עד כה בהשוואה למה שמצב זה יכול לגרום ולמה שגרם בעבר". בנוסף, הסיסמולוג רמז, לכאורה, כי הוא מצפה לרעידת אדמה חזקה מזו.

ביום ראשון האחרון, בפרסומיו הקבועים של המדען ההולנדי, הוא הסביר כי גיאומטריית הירח עם נפטון ומאדים עלולה להוביל לעלייה בפעילות הסיסמית ולרעידת אדמה עוצמתית בימים הקרובים וכיוון סביב ה-29 לחודש (היום). "ישנה אפשרות שתוך שניים עד שלושה ימים רעידה תכה בנו. זה קרה בעבר וידוע לנו שסוג זה של גיאומטריה מוביל לסוג של פעילות סיסמית".

עוד הוא הסביר: "אם הרעידה תקרה ב-24 השעות הקרובות או בשבועות הקרובים, היא תהיה החמישית בעוצמתה מזה 20 שנה". האזהרות החוזרות ונשנות של הוגרביץ הביאו לבהלה רבה ברחבי העולם, במיוחד לאחר שחזה מספר פעמים את התרחשותן של רעידות אדמה לפני שאירעו, בהן תחזיתו לגבי רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את אדמות טורקיה ב-6 בפברואר האחרון, אותה חזה שלושה ימים קודם לכן.