העצם ה"חייזרי" הראשון אי פעם שאותר בקרקעית האוקיינוס השקט - התגלה כ"פרט שהגיע מחוץ למערכת השמש שלנו". האסטרופיזיקאי אבי לייב מאוניברסיטת הרווארד, הסיק כי הממצאים שהתרסקו באוקיינוס הגיעו למעשה מ"מעבר לכוכבים".

לייב הסביר כי 700 החלקיקים שנמצאו בקרקעית הים עשויים סגסוגת שמעולם לא נראתה בעבר בכדור הארץ, והמקורות הטבעיים שלה מצביעים על כך שהיא לא מהעולם הזה. "מדובר בתגלית היסטורית אשר מייצגת את הפעם הראשונה שבני האדם שמו ידם על חומרים שמקורם מחוץ למערכת השמש", כתב הפרופסור.

הממצאים אותרו בקרקעית הים מול האי מאנוס, פפואה ניו גינאה, עוד ב-2014. האסטרופיזיקאי בן ה-61, פרופסור ישראלי-אמריקאי לפיזיקה תאורטית ולאסטרופיזיקה וראש המחלקה לאסטרונומיה של אוניברסיטת הרווארד, אינו שולל את האפשרות כי מדובר בחלקיקים של חללית בין-כוכבית מתוצרת חייזרית.

לייב וצוותו בילו כשבועיים מחודש יוני בתיעוד קרקעית הים בפירוט רב ככל שיכלו. הם קיוו לספק ראיות חדשות כדי לעמוד בטענתם כי מדובר בממצא חוץ-ארצי, והפרופסור בטוח בתוצאות המחקר כעת.

העצם, בגודל של לא יותר ממטר אחד בשם IM1 - זוהה על ידי לווייני ריגול אמריקאים כשנכנס לאטמוספירה של כדור הארץ ב-8 בינואר 2014. סלע חלל זה עמד בלחץ האטמוספירה באופן מפתיע, מה שהיה אמור להשמיד כל מטאור רגיל בזמן שהוא "טס" לכיוון כדור הארץ במהירות של 100,215 קמ"ש.