סביר להניח שלא תצליחו להיכנס לנעליים שלהם: חלק מבני משפחה טורקית צעדו במהלך חייהם בצורה שהצליחה להדיר שינה מעיניהם של לא מעט מדענים, ושמאתגרת את המידע שיש לנו על האבולוציה האנושית - שצועדת על ארבע תוך שימוש בכפות הידיים.

משפחת אולאס נחשפה לראשונה לעולם באמצעות מאמר מדעי ולאחר מכן בסרט תיעודי ששודר ב-BBC בשנת 2006 בשם "המשפחה שהולכת על ארבע". פרופסור ניקולס האמפרי, פסיכולוג אבולוציוני מבית הספר לכלכלה של לונדון, גילה כי מתוך 18 הילדים במשפחה זו, שישה מהם נולדו עם תכונה שלא נראתה בעבר אצל מבוגרים אנושיים מודרניים. לרוע המזל, אחד מתוך השישה מת.

"מעולם לא ציפיתי שבני האדם המודרניים יחזרו לתפקד כמו בעלי חיים", אמר האמפרי. "הדבר שמבדיל אותנו משאר עולם החי הוא העובדה שאנחנו המין שהולך על שתי רגליים ומחזיק את הראש גבוה באוויר", הסביר. "כמובן שישנה גם השפה וכל מיני דברים אחרים, אבל זה נורא חשוב לבני האדם לדעת שאוי שונים מאחרים בממלכת החיות והמשפחה הזו חוצה כל גבול".

חוקרים מאוניברסיטת ליברפול מצאו שלילדים שנבדקו במחקר היה שלד הדומה יותר לשל קופים מאשר לשל בני אדם, ומוחם היה קטן ומכווץ - מצב שלא משפיע בדרך כלל על יכולתם של בני האדם ללכת על שתי רגליים. עם זאת, בעוד שקופי אדם משתמשים בפרקי האצבעות שלהם כדי להתנייד, הילדים הללו משתמשים בכפות הידיים, מה שמראה על הבדל משמעותי. 

האמפי ציין כי מכיוון שלא בהכרח עודדו את הילדים לעמוד על שתי רגליהם אחרי גיל תשעה חודשים, התפתחותם ככל הנראה הושפעה מכך. למשפחה הוצמד פיזיותרפיסט וכן ציוד נלווה שיסייע להם לצעוד על שני רגליהם, מה שהוביל לשיפורים משמעותיים בניידותם.