ד"ר ג'פרי לונג, הקים את קרן המחקר "חווית סף מוות" (NDE) בשנת 1988 לאחר שנותר המום מכמה מקרים אליהם נחשף בשנות התמתחותו הרפואית. במאמר חדש שכתב עבור Insider, הגדיר הרופא את חווית סף המוות כ"מי שנמצא בתרדמת או מת מוות קליני, ללא דופק, בעל חוויה צלולה שבה הוא רואה, שומע, מרגיש רגשות ומקיים אינטראקציה עם יצורים אחרים".

לונג אסף לא מעט עדויות מאנשים שחוו NDV וניתח את המקרים באופן מדעי. "לנוכח עדויות מוחצות, התחלתי להאמין שאכן יש חיים לאחר המוות" אמר. למרות שכל חווית סף מוות שונה מהשנייה, הד"ר הבחין בכמה דפוסים עקביים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

החיים אחרי המוות, מוניטור, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
החיים אחרי המוות, מוניטור, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

כ-45% מהמטופלים שדיווחו על חוויה חוץ גופית, טענו כי "המודעות שלהם נפרדה מהגוף הפיזי והם בדרך כלל חשו כי הם ריחפו מעל גופם" - מה שאפשר להם לראות ולשמוע מה קורה סביבם. לונג הסביר כי הנרטיבים הללו אושרו על ידי עדים.

אחרים הסבירו כי חשו שהם עוברים ל"יקום מקביל" כאשר רבים טענו שעברו דרך מנהרה, ראו אור בוהק, קיבלו את פניהם של אדם אהוב שנפטר וצפו בחייהם "עוברים לנגד עיניהם". לונג הודה שהסיפורים הללו הפכו קלישאתיים, אך דווח כי ילדים וצעירים שטרם נחשפו למידע זה בעבר דיווחו גם הם על חוויה דומה.

מת מוות קליני למשך 7 דקות, זה מה שהוא ראה (צילום: אינג'אימג')
מת מוות קליני למשך 7 דקות, זה מה שהוא ראה (צילום: אינג'אימג')

"לא מצאתי שום הסבר מדעי לחוויות אלה", הסביר ד"ר לונג אך ציין את כמות המקרים אליהם נחשף. "למדתי על חקר המוח ושקלתי כל הסבר אפשרי ל-NDE. השורה התחתונה היא שאף אחד מהטיעונים לא היה הגיוני".