בני זוג ממרכז הארץ נישאו לפני מספר שנים, הבעל איש קבע והאישה עובדת ביישוב בו הם מתגוררים. במהלך השנים שאחרי שחרורו משירות הקבע, החל הבעל להתחזק בדת. תחילה, הוא הניח תפילין מידי יום ובשנתיים האחרונות כל עולמו "סבב סביב הקדושה והתורה" כפי שהגדירה זאת רעייתו.

הבעל, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, הדגיש כי טענותיה של אשתו שהוא משליט טרור בגלל חזרתו בתשובה "אין להן על מה להסתמך". "לבקש מהילד שלנו בן החמש ליטול ידיים או לברך על המזון זו לא הגזמה. להגיד ששמירת השבת והסרת מסכי הטלוויזיה המשחיתים מהבית זו התעללות רגשית - זה לא משהו שאני מוכן לקבל".

האישה טענה כי מאז שבעלה חזר בתשובה ''הוא משליט טרור בבית'' (צילום: אינג'אימג')
האישה טענה כי מאז שבעלה חזר בתשובה ''הוא משליט טרור בבית'' (צילום: אינג'אימג')

יחד עם זאת, הוסיף האיש: "הנישואים שלנו לא כשרים כי התברר לי שעמדנו תחת החופה באולם אירועים שהאוכל שהוגש בו אינו כשר ולכן הנישואים פסולים". האישה לעומת זאת טענה כי מאז החל בעלה לבקר בבית הכנסת שלוש פעמים ביום, הוא מחייב את כולם לשמור שבת באדיקות. "הוא דורש סכו"ם נפרד לבשר וחלב, ואיסור מוחלט לנסוע בשבת למרות שהסיכום מראש בתחילת התהליך היה שהוא ישמור ואנחנו נכבד בבית אבל אני והילד נוכל לנוע בחופשיות ולהדליק אור בשבת".

כעת, אחרי שכל הניסיונות של הבעל להסדיר את העניין ולגרום לאשתו להתחזק בחוקים החדשים שהנהיג בבית כשלו - הוא מבקש להתגרש. הנימוק: "האירוע שבו נישאנו היה במקום לא כשר ולכן החופה אינה כשירה". האישה: "הוא ידע על זה, ואפילו הרב ידע על זה, ועכשיו שהוא נדבק בחיידק הדת ובכל הטירוף הזה הוא מבקש להתגרש ממני בגלל השטות הזו".

עוה''ד שרין ומורן סולן (צילום: יח''צ)
עוה''ד שרין ומורן סולן (צילום: יח''צ)

הבעל הדגיש כי "לא יעלה על הדעת שבזמן שאנו מברכים את יוצר האדם, שאסר לנו והתיר לנו וקידשנו במצוותיו, יעמדו יהודים סביב ויאכלו נבלות וטרפות". לפיכך הוא מבקש לפסול את הנישואין. עוה"ד סולן אמרה כי הטיעון לפיו החופה נערכה במקום שאינו כשר לא יצדיק גט. הבעל מתעקש לתבוע גט וכתובה בטיעון הזה. בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך כשהאישה דורשת שלום בית וחופש פולחני.