פאולה רודריגז הזמינה טיסה לסן פרנסיסקו מסנטו דומינגו, הרפובליקה הדומיניקנית, ב-18 באוגוסט כאשר המכס האמריקני בנמל התעופה באטלנטה עיכב אותה בשל מסמכי אשרת שהייה חסרים.

בסופו של דבר, השוטרים החליטו שרודריגז לא מורשת להיכנס למדינה והשאירו אותה במעצר למשך הלילה, שם היא שהתה בנפרד מהכלבה שלה שטסה עימה, עד שתוכל לעלות על טיסה בחזרה לרפובליקה הדומיניקנית ביום שלמחרת.

@thedavidbegnaud

Delta Airlines offers $1,800 to woman whose dog Delta lost. The woman’s attorney calls it an insult. Delta says its offer is not an offer of compensation. The dog, Maia, has been missing for two weeks after escaping onto the active runway at the Atlanta airport while in the custody and care of Delta Airlines.

♬ original sound - David Begnaud

בינתיים, חברת התעופה Delta הבטיחה שתשגיח על מאיה, הכלבה של רודריגז תוך שהיא ממתינה לגירושה מהמדינה. כשהגיע הזמן לעלות על הטיסה הביתה, נאמר לאישה כי חיית המחמד שלה לא אותרה אך לא נותרה לה ברירה והיא הייתה חייבת לעלות על המטוס בתקווה שחברת התעופה תשלח את הכלבה בטיסה הבאה למדינתה.

ביום שישי האחרון, ה-CBS דיווח כי אמה של רודריגז שמחזיקה באשרת שהייה בארה"ב נסעה לאטלנטה כדי לסייע בחיפושים אחר מאיה שטרם אותרה. "היא נעדרת כבר למעלה מ-72 שעות בשדה התעופה הגדול ביותר בארה"ב", אמרה הבעלים לאטלנטה ניוז ב-22 באוגוסט. "בלי אוכל ובלי מים. היא בטח מפחדת".

כעת, לאחר שעברו למעלה משבועיים, חברת התעופה הציעה לרודריגז פיצוי בסך 1,800 דולר, אך היא דחתה את ההצעה באמצעות עורך הדין שלה. "היא נותרה שבורת לב. המאמצים שלכם כשלו", כתב בתגובה. צוותי חברת התעופה באטלנטה "עדיין במעקב", כך דווח בתקשורת המקומית.

בינתיים, דניאלה רודריגז, אחותה של הבעלים, השיקה גיוס כספים לכיסוי ההוצאות "כדי להשיג מיטב המשאבים הזמינים לנו בנסיון לאתר את מאיה. פנינו לאלפי אנשים שהביעו את תמיכתם מאז שהסיפור שלנו פורסם. מקווים שנצליח ביחד למצוא את הכלבה האהובה שלנו", כתבה.