לפני מספר ימים דווח כי יבגני פריגוז'ין, מפקד כוח וגנר לשעבר שקם נגד נשיא רוסיה, נמצא בחיים ומי שמת בהתרסקות המטוס היה בסך הכל הכפיל שלו. כעת, נטען כי ולדימיר פוטין עצמו כלל לא נמצא בין החיים והוחלף בכפיל.

האלוף קירילו בודאנוב, ראש המודיעין הביטחוני של אוקראינה, סיפר כי הוא משוכנע שהנשיא הרוסי הלך לעולמו לפני 14 חודשים ומאז מי שאנו רואים על המסכים הוא כפיל שלו. בשיחה עם תחנת הרדיו "סובובודה" בשבוע שעבר, אמר בודאנוב: "פוטין שכולם הכירו נראה לאחרונה בסביבות ה-26 ביוני 2022".

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

אוזניים

הוא ציין בעבר כי אוזניו של פוטין נראו שונות בסרטונים חלופיים שגם הראו שהוא גבוה או נמוך יותר ממה שהוא אמור להיות. "שימו לב להבדל באוזניים של נשיא רוסיה. אוזן היא כמו טביעת אצבע, ייחודית לכל אדם. אי אפשר לשכפל אותה", אמר והסביר כי "גם תנועותיו של הכפיל שונות לחלוטין, ההליכה שונה ואפילו הגובה, אם מתבוננים היטב".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - מת והוחלף בכפיל? (צילום: Sergei Bobylyov/TASS Host Photo Agency via REUTERS)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - מת והוחלף בכפיל? (צילום: Sergei Bobylyov/TASS Host Photo Agency via REUTERS)

השעון

מקורבי הקרמלין יודעים שפוטין תמיד עונד שעון יוקרתי במיוחד שיוצר עבורו ברוסיה על פרק כף יד ימין. באוגוסט האחרון נראה היה כי הוא שכח לחלוטין על איזו יד הוא עונד בדרך כלל את השעון, ובעודו מבולבל, הוא תועד מביט בזרועו השמאלית.

שומה נעה

לאחר סיור במריופול הכבושה בחודש מרץ, הצביעו אנליסטים על מספר שינויים בתווי פניו של הנשיא והעלו את ההשערה כי ככל הנראה הוא הוחלף בכפיל. בצילומי הווידאו הועלתה השאלה: "מי ביקר במריופול?". עוד נכתב: "מומחים שמו לב כבר ממזמן לשינויים בגופו של פוטין, כמו שומה קטנה על פניו וקמטים משתנים".

ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin via REUTERS)

הסנטר

אנליסטים עסקו בהשוואה בין צורות פניו של נשיא רוסיה, כאשר אחד מהם אסף שלוש תמונות שונות שבהן סנטרו נראה שונה. בעודו נאם באסיפה הפדרלית במוסקבה בחודש פברואר, קו הלסת של העריץ היה נראה הדוק היטב. עם זאת, חודש בלבד לאחר מכן, כשביקר בנמל הימי של קרים בסבסטופול, סנטרו היה נפול.

הגנרל טען כי הכפיל "מצטלם אך לא מרבה לדבר ולא נשאר בשום מקום יותר מדי זמן. כל המדינה כבר מדברת על חוסר ההתאמה בין המקור לכפיל, בהתנהגות ובמראה", כך דווח.