במשך עשרות שנים, בני האדם שלחו ועדיין שולחים רקטות, לוויינים וחפצים אקראיים אחרים לחלל - הכל בשם המדע. אבל כשהמשימות משתבשות והרקטות מתפוצצות, זבל נפלט לחלל והפסולת נשארת לצוף שם עד קץ הזמן. אסטרונום בריטי בכיר טען כי הדבר מותיר את אוכלוסיית כדור הארץ עם בעיה עצומה להתמודד איתה.

כריס אימפיי, שכותב ל-PBS, אמר: "בני האדם השאירו הרבה מאוד זבל על הירח, כולל שרידי חלליות ומאיצי רקטות של למעלה מ-50 נחיתות שלא צלחו, שקיות של צואה אנושית וחפצים שונים כמו נוצות, כדורי גולף ומגפיים - מה שמסתכם בסביבות 200 טון של פסולת".

הוא הסביר: "מכיוון שאיש אינו הבעלים של הירח, אף אחד לא אחראי לשמור עליו נקי ומסודר. העומס במסלול כדור הארץ כולל חלליות שאינן פעילות, מאיצי רקטות ופריטים שהושלכו על ידי אסטרונאוטים כמו כפפות, מפתחות ברגים ומברשות שיניים, בנוסף לחתיכות זעירות של פסולת שנראית כמו כתמי צבע".

לדבריו של אימפיי, ישנם כ-23,000 עצמים בקוטר של יותר מ-10 סנטימטרים ועוד כ-100 מיליון חתיכות הגדולות ממילימטר אחד של פסולת בחלל - כולם נוסעים במהירות של 15,000 קמ"ש. למרות הסיכונים הברורים שמהווה האשפה - כמו פיסת צואה אנושית זעירה שעלולה לפגוע בלוויין חיוני - אין אף אחד שיהיה אחראי למעשה לנקות את את הזבל.

אימפיי זעם: "בגלל חוסר הרגולציה, זבל חלל הוא דוגמה ל'טרגדיה של נחלת הכלל' שבה לאינטרסים רבים יש גישה למשאב משותף, והוא עלול להיפגע מכך מאחר שאף אחד לא יכול לעצור את האחר מניצול יתר של המשאב. הגישה הנוכחית לחקר החלל תביא עלינו סכנות רבות, במיוחד אם פסולת החלל תמשיך להצטבר".