מאז שהייתה מתבגרת, קלסי פוסטר בת ה-29 השתמשה בטמפונים ללא בעיות רציניות ותמיד חשבה שהם מוצר בטוח. היא חשפה ב-news.com.au כי לא היה לה מושג לגבי הסכנות הפוטנציאליות שעלולות לנבוע מהשימוש בטמפונים.

פוסטר, אם לילד ובעלת עסק מניוקאסל, ויילס, סיפרה: "נכנסתי ויצאתי מבית החולים חמש פעמים בחודשיים האחרונים בגלל התכווצויות קשות וכאבים. גילו שיש לי אבנים בכיס המרה וגם בכבד גילו לי בעיות. תוך שאני ממתינה לניתוח ועוברת בדיקות, הלכתי רגע לשירותים והרגשתי משהו מתפרץ ממני".

שכחה טמפון במשך חודשיים (צילום: אינג'אימג')
שכחה טמפון במשך חודשיים (צילום: אינג'אימג')

"חשבתי שזה סתם קריש דם, מה שקורה לי לעתים קרובות אך זה היה טמפון ישן. הייתי בהלם מוחלט ולא האמנתי. אני לא בטוחה כמה זמן זה היה בתוכי אבל עברו לפחות שישה שבועות מאז הפעם האחרונה שהשתמשתי בטמפון מאחר והמחזור שלי לגמרי לא סדיר", הסבירה.

בת ה-29 אמרה שלא היה לה מושג איך שכחה להוציא את הטמפון, אך מאמינה שזה נבע משילוב של מתח ושגרה משובשת שהתרחשה בזמן שהייתה בבית החולים. היא שמרה את הטמפון והכניסה אותו לשקית כדי להראות לרופאים שלה - שלאחר מכן אישרו כי היא סובלת מתסמונת הלם רעלי (TSS).

tampon (צילום: אינג'אימג')
tampon (צילום: אינג'אימג')

לדבריה, הרופאים טענו כי אם לא הייתה מוצאת את הטמפון בזמן, היא הייתה יכולה לאבד את חייה מאחר וסבלה מזיהום חריף. "הלם רעלי יכול להרוג. היה לי מזל גדול שמצאתי את הטמפון ולא הגעתי לשלב הזה". היא הסבירה כי חשוב להעלות מודעות על הסכנות הכרוכות בשימוש בטמפון בקרב נערות צעירות. "זה יכול להציל חיים", סיכמה.