תחרות סאטירית נערכת מדי שנה באתר נופש בצפון מונטנגרו, כשעשרות מתמודדים הנחים על מזרונים, מתמודדים על התואר "האיש העצלן ביותר"  - והפרס: 1000 יורו.

השיא הקודם שנשבר בשנה שעברה באתר הנופש ברזנה היה בן 117 שעות, אך ביום חמישי (אתמול) המתמודדים נכנסו ליום ה-20 לתחרות ואמרו כי הם נחושים להמשיך. הזוכה של שנת 2021, דוברובקה אקסיץ' בת ה-38, אמרה: "כולנו מרגישים נהדר, אין בעיות בריאותיות, מפנקים אותנו וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לשכב".

משתתפי התחרות במונטנגרו (צילום: רויטרס)
משתתפי התחרות במונטנגרו (צילום: רויטרס)

ראדוניה בלגוייביץ', מארגנת התחרות ובעלת אתר הנופש, אמרה כי התחרות הושקה במדינה הקטנה המשקיפה על הים האדריאטי לפני 12 שנים כדי להתלוצץ בעניין המיתוס המיתולוגי שמגדיר את תושבי מונטנגרו כ"עצלנים". היא הוסיפה כי נותרו רק שבעה מתוך 21 המתמודדים מאז תחילת הדרך, ששכבו 463 שעות עד כה.

לפי הכללים, עמידה או ישיבה הן תנוחות אסורות שעלולות להדיח את המתמודד מהתחרות, אך מותר למשתתפים ללכת לשירותים עשר דקות כל שמונה שעות. בנוסף, הם יכולים גם להשתמש במחשבים ניידים ובטלפונים.

1000 יורו למנצח (צילום: רויטרס)
1000 יורו למנצח (צילום: רויטרס)

פיליפ קנזביץ' בן ה-23 מהעיר מוג'קובץ שבצפון המדינה שמתחרה לראשונה בחייו, אמר כי הוא בטוח שהוא יזכה וישיג את הפרס בשווי 1,000 יורו. "יש לנו כאן את כל מה שאנחנו צריכים, החברה נהדרת והזמן טס", סיכם.