במקביל להתרחשות של רעידות אדמה בכל מקום על פני כדור הארץ, שמו של הסיסמולוג ההולנדי פרנק הוגרביץ - מופיע שוב. כעת, שמו מוזכר לצד הכותרות בעניין רעידת האדמה שפקדה את מרוקו בלילה שבין שישי לשבת.

לפני מספר ימים, כתב המדען בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו: "היום מתלכדים שני חיבורים פלנטריים בין מרקורי ונוגה, יחד עם ירחי צדק ואורנוס. ב-6 בספטמבר התרחשה התכנסות נוספת בין מרקורי ונוגה. צפויה רעידת אדמה חזקה בקרוב, בין ה-5 ל-7 בספטמבר". אכן, התרחשה רעידה ב-8 בספטמבר בשעה 23:11 (שעון מרוקו).

למעלה מ-2,000 נהרגו ואלפים נוספים נפצעו כתוצאה מרעש האדמה שפקד את העיר מרקש וערים נוספות במרוקו. המרכז הלאומי למחקר ומדע טכני שבסיסו ברבאט, קבע כי עוצמת רעידת האדמה הגיע ל-7 בסולם ריכטר וכי מוקד הרעש ממוקם במחוז אל-חאוז. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי זו הייתה הרעידה העוצמתית ביותר שהכתה במדינה אי פעם.

נזקי רעידת האדמה במרוקו (צילום: Jana Meerman/Handout via REUTERS)
נזקי רעידת האדמה במרוקו (צילום: Jana Meerman/Handout via REUTERS)

לפני כשבועיים, חזר הוגרביץ על אזהרותיו, והתריע מפני "רעידת אדמה שעלולה להגיע לעוצמה 8 בסולם ריכטר עקב היישור בין כדור הארץ לשני כוכבי הלכת מאדים ונפטון, כמו גם הגיאומטריה של הירח עם שני הכוכבים הללו". הוא צפה פעילות סיסמית חזקה בהתאם לרמות הלחץ הטקטוני.

נזקי רעידת האדמה במרוקו (צילום:  REUTERS/Abdelhak Balhaki)
נזקי רעידת האדמה במרוקו (צילום: REUTERS/Abdelhak Balhaki)

האזהרות החוזרות של המדען ההולנדי גרמו למצב של פאניקה ברחבי העולם, ובמיוחד לאחר שתחזיותיו התגשמו יותר מפעם - כשהקריטית והמדויקת ביותר פורסמה על ידו שלושה ימים בלבד לפני הרעידה ההרסנית בטורקיה ב-6 בפברואר.