במהלך ההכנות להוריקן פרנקלין בסוף אוגוסט האחרון, זיהה משמר החופים כלי שיט משונה ואת האדם שבתוכו באי אייבי, ג'ורג'יה, במזרח ארה"ב. האיש, רדה אל-בלושי, הסביר למשמר החופים כי בכוונתו להגיע ללונדון, ולצורך כך הוא מתכוון לחצות יותר מ-6,000 ק"מ בים על סירתו - אותה ייצר בעצמו באמצעות מצופים וחבלים.

לפי התביעה שהוגשה נגדו על ידי הרשויות הפדרליות בתחילת החודש (ספטמבר), נטען כי מסעו של אל-בלושי בגלגל הצף "כרוך בסכנות רבות" וכי שומרי החופים ביקשו ממנו לרדת מכלי השיט שלו ולעבור לסירה שלהם אך זה סירב להיענות ואיים להתאבד באמצעות סכין שנשא ולפוצץ את עצמו באמצעות פצצה שברשותו.

רק כעבור שלושה ימים הוא נענה לבקשותיהם ועזב את הסירה שלו - שהושוותה ל"גלגל אוגרים ענק" על ידי התקשורת המקומית. מאוחר יותר הוא הודה בפני הרשויות כי הפצצה שבה איים להשתמש כדי לפוצץ את עצמו אינה קיימת.

זהו אינו הניסיון הראשון של אל-בלושי לחצוץ את האוקיינוס האטלנטי. נטען כי הוא ניסה להגיע להישגים דומים בשנים 2014, 2016 ו-2021 אך משמר החופים הבחין בו וחילץ אותו בכל פעם. עם זאת, הפעם המקרה יטופל בבית המשפט מאחר והוא סירב למלא אחר הוראות המשטרה המקומית.