מאיה הצ'יוואוואה המעורבת אותרה על ידי מתנדב כשהתחבאה מתחת לבימת מכולות בנמל התעופה הבינלאומי הרטספילד-ג'קסון אטלנטה. "לא אמרתי מילה וצעדתי לקצה הבמה. הגעתי אליה והיא לא שמה לב שאני מאחוריה, נשמתי עמוק ופשוט תפסתי אותה מסביב למותניים מבלי להסס", סיפר פעיל החיות המקומי, רובין קול בפייסבוק.

מעליב: חברת התעופה איבדה את הכלב של הנוסעת - זה הפיצוי שהוצע לה

למרות תשישותה, הכלבה הייתה במצב בריאותי טוב והועברה לבדיקה וטרינרית להערכה מלאה, כך אישרה חברת התעופה דלתא אירליינס. מאיה הוכרזה כנעדרת מאז ה-18 באוגוסט בעוד שבעליה, פולה רודריגז מהרפובליקה הדומיניקנית, נאלצה לחזור לארץ מולדתה במקום ליעדה בסן פרנסיסקו בגלל מסמכי שהייה חסרים.

אחרי שהבעלים הגיעה למדינתה, מאיה הכלבה לא אותרה בשום מקום וחברת התעופה הציעה לרודריגז פיצוי בסך 1,800 דולר, אך היא חשה עלבון מאחר וכסף לא יחליף את חיית המחמד היקרה לה, כך לפי עורך דינה.

אחרי שנתלו שלטי "נעדר" ברחבי שדה התעופה, עובד מטען של חברת השילוחים FedEx דיווח כי ראה את הכלבה יום קודם לכן בשעה 2:30 בלילה - מה שהראה כי היא עדיין בשטח שדה התעופה. על פי הדיווחים, הווטרינר שבדק את מאיה הסביר כי היא במצב מצוין בהתחשב בעובדה שאבדה למשך 24 ימים בחום של אטלנטה.

עורך דינה של רודריגז מנהל כעת מגעים עם חברת התעופה דלתא בעקבות היעלמותה של מאיה, ובמיוחד לאחר שהציעה לנוסעת פיצוי בסך 1,800 דולר. משפחתה של הבעלים הוציאה סכום לא ידוע של כסף בניסיון למצוא את חיית המחמד האהובה שלה בעצמם. אמה של רודריגז נסעה לאטלנטה בעצמה כדי לחפש אחר הכלבה, מאחר ולבתה אין אשרת כניסה למדינה.