בתוך הפאניקה שהכתה במרוקו בליל יום שישי, צצו שמועות חדשות על רעידת אדמה שנייה שתפגע באזור. התחזיות אליהן יוחס חוקר רעידות אדמה במכון SSGEOS, פרנק הוגרביץ מהולנד, הוכחשו על ידו בחשבונו במדיה החברתית X (טוויטר לשעבר).

בציוצו ב-X אתמול (ראשון) בערב, כתב: "נראה שכמה כלי תקשורת טענו שחזיתי רעידת אדמה גדולה נוספת במרוקו, אך טענה זו אינה נכונה". הוגרביץ הוסיף: "בדרך כלל לאחר רעידות כמו זו שאירעה ב-8 בספטמבר, מתרחשות רעידות חלשות בהרבה. האפשרות לרעידת אדמה עוצמתית נוספת היא מאוד לא סבירה".

לאחרונה התעוררה ביקורת נרחבת בקרב מומחים לרעידות אדמה, שהסכימו כי לא ניתן לחזות את התזמון של רעש האדמה. פיליפ ורנן, פרופסור וחוקר באוניברסיטת מונפלייה המתמחה בטקטוניקה פעילה, הסביר כי החיזוי בלתי אפשרי מבחינה מדעית.

"למרבה הצער, לא ניתן לחזות דבר", אמר והוסיף כי מומחים מנסים להעריך תקופות הישנות בהתאם לעוצמתן של רעידות אדמה שונות. בתורו, מנהל המכון המרוקאי לגיאופיזיקה, נאסר ג'בור, אמר לרשת הטלוויזיה הערבית "אל-ערביה" כי לא ניתן לחזות את התרחשותן של רעידות אדמה או לקבוע את זמנן או מיקומן.

הריסות רעידת האדמה במרוקו (צילום: רויטרס)
הריסות רעידת האדמה במרוקו (צילום: רויטרס)

מניין ההרוגים כתוצאה מרעידת האדמה ההרסנית שהכתה במרוקו בליל יום שישי עלה ל-2,100 בני אדם. רוב מקרי המוות דווחו במחוז אל-חאוז (1,293) ובטרודאנט (452) דרומית למרקש, הכוללים כפרים רבים הפזורים בלב הרי האטלס, רובם אזורים בלתי נגישים ובהם מבנים ללא תנאי עמידות בפני רעידות אדמה.