לאבד חבר פירושו לאבד חתיכה מהנשמה, במיוחד אם החבר הוא חבר ילדות או נעורים. למרות שחברות היא אחת ממערכות היחסים החשובות ביותר מהן האדם שואב תחושה של אושר ובריאות, ישנם אנשים שמעמידים פנים שהם חברים אמיתיים, אך למעשה הם לא. אז איך מזהים "חבר מזויף?".

מעשנים וטסים בקרוב? הבשורה שחיכיתם לה בנתב"ג
נתפסו על חם: מורה ותלמיד קיימו יחסי מין בבית קברות 3 פעמים בשבוע

חברים מזויפים הם לא רק אלה שמעמידים פנים שהם חברים שלכם, אלא גם לא באמת אכפת להם מהרווחה שלכם והם לא לוקחים בחשבון את האינטרסים שלכם. הם יכולים להיות לא ישרים, אופורטוניסטים או רק לרצות להרוויח מ"חברות".

חוסר עניין אמיתי: חברים מזויפים מראים עניין מועט בחייכם, רגשותיכם או פחדיכם. לעתים קרובות הם מדברים רק על עצמם, על "אני, עצמי ואני".

תמיכה מותנית: מומחים אומרים שחברים מזויפים מציעים תמיכה רק אם היא משרתת את טובתם.

אנרגיה שלילית: חברים מזויפים מביאים שליליות, דרמה או ביקורת לחייכם במקום רגשות חיוביים.

חוסר כנות: חברים מזויפים עלולים לגלות את הסודות שלכם לאחרים גם אם אתם אומרים להם לא לעשות זאת, והם יכולים לדבר מאחורי גבכם או לשבור את האמון שלכם.

חוסר הדדיות: חברויות אמת כרוכות בנתינה ולקיחה, בעוד שחברים מזויפים מאמינים רק בלקיחה מבלי להחזיר דבר.

אנשים מזויפים מסלפים את המציאות (צילום: אינג'אימג')
אנשים מזויפים מסלפים את המציאות (צילום: אינג'אימג')


5 דרכים להתמודדות עם חברים מזויפים

להעריך את מערכת היחסים: נסו לבדוק את ההשפעה של ההתנהגות שלהם על הבריאות שלכם, והאם שווה להמשיך את החברות.

הציבו גבולות: הציבו גבולות כדי שתוכלו להגן על עצמכם מפני ההשפעות השליליות שלהם.

תקשורת: נסו לנהל איתם שיחה כנה על הפחדים והרגשות שלכם.

תנו עדיפות לחברויות אמיתיות: מעגל החברים שלכם לא יכול להיות מלא באנשים מזויפים, אז התמקדו בחיזוק מערכות היחסים עם אלה שבאמת אכפת להם מכם.

מרחק הדרגתי: התרחקו לאט מחברים מזויפים כדי למזער את השפעתם על חייכם. זכרו שאתם צריכים חברים אמיתיים וכנים.

4 דרכים להבחנה בין אנשים אמיתיים למזויפים

לפעמים קשה להבחין בין אדם אמיתי למזויף, כי לשניהם יש תכונות דומות. הסופרת שרי הרד סקרה בדו"ח שפורסם על ידי האתר האמריקאי "Loring Mind" את הדרכים בהן ניתן להבחין בין שני סוגים אלה של אנשים:

אין כבוד/יותר מדי כבוד: אנשים מזויפים לא מכבדים גבולות בכלל. אנשים אמיתיים מכבדים אחרים ועושים כמיטב יכולתם כדי לגרום להם להרגיש בנוח.

שקרנים/דוברי אמת: אנשים מזויפים רבים נוהגים לשקר ולסלף את המציאות משום ששקר הוא טבעם. אדם אמיתי יהיה ישר גם במחיר של פגיעה ברגשות שלכם.

מתהדרים/צנועים: אנשים מזויפים מתרברבים כל הזמן. לעומת זאת, אנשים אמיתיים הם צנועים, ואם הם מתרברבים בהישגיהם, הם מבקשים סליחה.

רגשות שווא/רגשות אמיתיים: אנשים מזויפים בדרך כלל משתמשים בהפחדה כדי להשיג את מה שהם רוצים. גם אם הם מרגישים רע לגבי הטעויות שהם עושים, הם לא יכולים לבכות או להתחרט כמו אנשים אמיתיים. לעומת זאת, אנשים אמיתיים חיים למען עצמם, בוכים, צוחקים ואוהבים, והם אמפתיים ולא מפחדים להראות את רגשותיהם.